Ajankohtaista koronasta

Koronaviruspandemia mietityttää monia asiakkaitamme. Keräsimme avuksenne listan usein kysytyistä kysymyksistä vastauksineen.

Palvelevatko Toyota-liikeet normaalisti?

Kaikki Toyota-liikkeet ja -korjaamot ovat normaalisti avoinna.

Onko asioiminen Toyotan palvelupisteissä (myynti, huolto, korjaamot) turvallista?

Kaikki Toyota-liikkeet ja -korjaamot palvelevat normaalisti. Kiinnitämme erityistä huomiota niin autokaluston kuin asiakastilojen puhtauteen. Lisäksi vältämme kontakteja ja kunnioitamme ihmisten välistä etäisyyttä asiointitilanteissa.

Kaikissa Toyota-liikkeissä on käsien desinfiointiainetta, kertakäyttöhansikkaita sekä kasvojen suojamaskeja niin asiakkaiden kuin henkilökunnankin käyttöön. Automyyjien työpisteisiin, huollon asiointitiskeille ja muihin vastaaviin palvelupisteisiin on asennettu suojapleksejä suojaamaan niin asiakkaitamme kuin henkilökuntaammekin.

Miten Toyota-liikkeiden puhtaus ja turvallisuus on varmistettu?

Toyota-liikkeissä noudatetaan työterveyslaitoksen ohjeistusta puhtaanapidosta. Lisäksi vältämme kontakteja, kunnioitamme ihmisten välistä etäisyyttä asiointitilanteissa ja tarjoamme niin asiakkaiden kuin henkilökunnankin käyttöön käsien desinfiointiainetta, kertakäyttöhansikkaita sekä kasvojen suojamaskeja. Palvelupisteisiin, kuten automyyjän työpiste tai huollon asiointitiski, on asennettu suojapleksejä.

Miten koeajoautojen puhtaudesta huolehditaan?

Varmistamme säännöllisesti koeajoautojen puhtauden noudattamalla työterveyslaitoksen siivousohjeita.

Autoni huolto on valmistunut. Voinko noutaa autoni turvallisin mielin?

Kyllä voit. Huoltoon saapuvan auton sisätilat (mm. kuljettajan istuin, ohjauspyörä, vaihteenvalitsin) suojataan huolellisesti Toyotan ohjeistuksen mukaan, ja huollon valmistuttua auton sisätilat pyyhitään huolellisesti. Ennen luovutusta auto puhdistetaan myös ulkopuolelta, ja lisäksi auton avaimet desinfioidaan sekä työn vastaanoton että luovutuksen yhteydessä. Huoltoneuvojasi kertoo tarkemmin, miten auton suojaus ja puhdistus tapahtuu, kun asioit huollossa.

Onko mahdollista, että huollosta valmistunut autoni luovutetaan minulle ulkona, sillä en halua tulla sisälle?

Pyrimme aina mahdollisimman joustavaan toimintaan asiakkaan toiveiden mukaisesti. Voit varmistaa tilanteen ottamalla yhteyttä Toyota-jälleenmyyjääsi / valtuutettuun Toyota-korjaamoon.

Kuulun riskiryhmään. Miten voin noutaa huollosta valmistuneen autoni?

Ottamalla yhteyttä Toyota-jälleenmyyjääsi / valtuutettuun Toyota-korjaamoon voit tiedustella esimerkiksi mahdollisuutta vastaanottaa auto ulkotiloissa kontakteja minimoiden, tai kenties kotiin jälleenmyyjän toimesta toimitettuna.

Onko Toyota-liikkeiden henkilökunta testattu koronaviruksen varalta?

Toyota-liikkeiden henkilökuntaa on ohjeistettu jäämään kotiin erittäin alhaisella kynnyksellä flunssan oireiden ilmetessä. Tämä pätee myös muihin sairastumisiin kuin mahdolliseen koronavirukseen. Seuraamme jatkuvasti viranomaisten mahdollisia uusia ohjeita ja suosituksia.

Miten Toyota-liikkeiden henkilökunta on ohjeistettu esim. hygienian osalta?

Toyota-liikkeissä, kuten muuallakin, on kehotettu välttämään esim. kättelyä tai muita kontakteja ihmisiin, lisäämään käsienpesua sekä korostettu yleisen ohjeistuksen mukaista hygieniatasoa ja puhtaanapitoa. Lisäksi tarjoamme niin asiakkaidemme kuin henkilökuntammekin käyttöön käsien desinfiointiainetta, kertakäyttöhansikkaita sekä kasvojen suojamaskeja.

Kuulun riskiryhmään. Voinko tulla koeajamaan auton, jonka ostamista suunnittelen?

Suosittelemme aina noudattamaan ensisijaisesti viranomaisten ohjeistuksia. Mikäli viranomaisohjeet suosittelevat, että liikkumista vähittäismyyntitiloissa tulee välttää, se on myös Toyotan suositus.

Olen tilannut uuden auton. Vaikuttaako koronavirus auton saapumiseen Suomeen?

Pidämme kaikki Toyota-liikkeet ja automyyjät omien järjestelmiemme kautta aktiivisesti ajan tasalla autojen toimitusajoista ja niiden mahdollisista muutoksista. Pyydämmekin tässä tilanteessa olemaan ystävällisesti yhteydessä omaan liikkeeseenne ja automyyjäänne. Oman tilauksenne tilanne riippuu mm. siitä, mikä malli on kyseessä ja onko se tilattu Suomen varastosta tai kenties tehdastilauksena.

Mikäli autoni tuotanto viivästyy koronaviruksen vuoksi, voinko peruuttaa tilauksen?

Noudatamme kaupankäynnissä Autoalan kuluttajaneuvottelukunnan (Aune) ja kuluttaja-asiamiehen tarkastamia autokaupan tilaus- ja kauppasopimusehtoja. Mikäli ajoneuvon luovuttaminen viivästyy myyjän syystä, ostaja saa purkaa kaupan, ellei ajoneuvoa luovuteta osapuolten sopiman lisäajan kuluessa. Myyjä ei ole kuitenkin velvollinen luovuttamaan ajoneuvoa, jos sille on olemassa ylivoimainen este (force majeure). Suosittelemme keskustelemaan tilanteesta automyyjäsi kanssa.

Tilaamani auto on valmis luovutettavaksi. Voinko luottaa siihen, että esim. muut asiakkaat eivät ole kosketelleet autoani?

Voit. Autojen puhtaudesta pidetään nyt erityisen tarkkaa huolta työterveyslaitoksen ohjeistuksen mukaisesti.

Olen sopinut auton luovutuksesta, mutta en halua tulla noutamaan autoa nyt. Voinko siirtää auton luovutuksen myöhäisempään ajankohtaan?

Voit huoletta olla yhteydessä automyyjääsi, pyrimme mahdollisuuksien mukaan joustavuuteen tämänkin asian suhteen.

Autoni on valmis luovutettavaksi, mutta en halua tulla myymälään sisälle. Onko mahdollista, että auto, jonka luovutuksesta on sovittu, luovutetaan minulle ulkona?

Pyrimme aina mahdollisimman joustavaan toimintaan asiakkaan toiveiden mukaisesti. Voit varmistaa tilanteen ottamalla yhteyttä automyyjääsi.

Onko mahdollista, että auto, jonka luovutuksesta on sovittu, toimitetaan minulle kotiin?

Pyrimme aina mahdollisimman joustavaan toimintaan asiakkaan toiveiden mukaisesti. Voit varmistaa tilanteen ottamalla yhteyttä automyyjääsi.

Voinko siirtää autolleni varatun huollon myöhäisempään ajankohtaan?

Kyllä voit, joko ottamalla yhteyttä suoraan Toyota-jälleenmyyjääsi / valtuutettuun Toyota-korjaamoon tai osoitteessa toyotahuoltovaraus.fi

Voiko autoni takuu katketa, mikäli siirrän huoltoani selvästi myöhäisempään ajankohtaan?

Yleisesti ottaen pienet erot huolto-ohjelman ja toteutuneiden huoltojen välillä eivät vaikuta takuuseen. Ääritilanteessa on mahdollista, että takuu ei korvaa ongelmaa, joka aiheutuu selvästi laiminlyödystä huollosta. Laiminlyönniksi katsotaan 3000 km ylitys normaalista huoltovälistä. Voit tiedustella asiaa tarkemmin ottamalla yhteyttä Toyota-jälleenmyyjääsi / valtuutettuun Toyota-korjaamoon.

Taloustilanteeni on kärsinyt merkittävästi koronavirusepidemiasta. Mitä jos en pystykään maksamaan autorahoitukseni kuukausierää?

Ota yhteyttä Toyota Rahoituksen asiakaspalveluun 09 8518 2634 tai toyota.rahoitus@toyota.fi. Voimme yhdessä miettiä sinulle sopivaa ratkaisua esim. maksusuunnitelmaa muuttamalla tai mahdollisella maksuvapaalla.

Lisätietoa Toyota Rahoituksen asiakkaille aiheesta täällä.

Tuloni ovat pudonneet merkittävästi koronavirusepidemian seurauksena. Onko minun mahdollistaa pienentää autorahoitukseni kuukausierää?

Ota yhteyttä Toyota Rahoituksen asiakaspalveluun 09 8518 2634 tai toyota.rahoitus@toyota.fi. Voimme yhdessä miettiä sinulle sopivaa ratkaisua esim. maksusuunnitelmaa muuttamalla.

Taloustilanteeni on muuttunut. Voinko palauttaa Toyota Jousto -rahoituksella hankkimani auton etuajassa?

Toyota Jousto- rahoituksessa auton palauttaminen on mahdollista vasta sopimuksen lopussa. Ole yhteydessä Toyota Rahoituksen asiakaspalveluun 09 8518 2634 tai toyota.rahoitus@toyota.fi. Kerromme sinulle mielellämme lisää vaihtoehdoista.

Mistä voin tarkastaa, paljonko minulla on autorahoitusta jäljellä?

Jäljellä olevan velan määrän saat helposti tarkistettua My Finance -palvelussa osoitteessa myfinance.toyota.fi. Palvelussa näet myös muut sopimukseesi liittyvät tiedot. Rahoitukseesi liittyvissä asioissa voit olla myös yhteydessä Toyota Rahoitukseen 09 8518 2634 tai toyota.rahoitus@toyota.fi

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi? Chat-asiakaspalvelijamme on käytössä arkisin klo 09 – 22 ja viikonloppuisin klo 10 – 18. Voit olla meihin yhteydessä myös sosiaalisen median kanaviemme kautta tai täyttämällä yhteydenottolomakkeen.

Lue lisää:

Toyota kuukausitilaus Toyota kuukausitilaus Maailma muuttuu ja sen myötä myös autoilu. Toyotan uusi kuukausitilaukseen perustuva liikkuvuuspalvelu tuo sujuvuutta arkeen. Autoilu ei ole koskaan ollut näin helppoa, näin huoletonta eikä varsinkaan näin sitoumuksetonta. Rahoita lisävarusteet ja korjaukset kätevästi Toyota Huoltorahoituksella Rahoita lisävarusteet ja korjaukset kätevästi Toyota Huoltorahoituksella Tarvitsetko autoosi yksilöllisiä lisävarusteita, uuden rengassarjan tai korjauspalveluita, joita autovakuutuksesi ei kata? Toyota Huoltorahoitus on helppo ja edullinen palvelu, jolla katat ja hallitset lisävarusteisiin ja huoltoon liittyviä kuluja. MyT-sovelluksen käyttöönotto MyT-sovelluksen käyttöönotto Lataa MyT-sovellus ja kaikki on mukavasti käden ulottuvilla. Oletpa sitten pitkäaikainen Toyota-kuljettaja tai juuri hankkinut uuden Toyotan, MyT-sovelluksesta löydät kaikki tarvitsemasi tiedot samasta paikasta. Toyota | Kohti parempaa huomista Toyota | Kohti parempaa huomista Koronavirusepidemia on asettanut täysin uudenlaisia haasteita yhteiskunnallemme. Emme tiedä, kauanko poikkeustilanne jatkuu. Uskomme kuitenkin, että jos toimimme yhdessä ja vastuullisesti nyt, voimme voittaa mahdottoman ja jatkaa entistä vahvempina eteenpäin. Me uskomme parempaan huomiseen. Toyota on päättänyt sulkea osan toiminnoistaan Euroopassa koronaviruksen leviämisen hillitsemiseksi. Suljemme mm. kaikki Euroopassa sijaitsevat tuotantolaitoksemme toistaiseksi.
Evästeasetukset sivuillamme

Käytämme evästeitä parhaan mahdollisen käyttökokemuksen takaamiseksi sekä hyödyntääksemme kolmansien osapuolien palveluita sivuston toiminnan parantamiseksi ja mainonnan kohdentamiseksi. Suosittelemme pitämään kaikki evästeet päällä, mutta voit tarvittaessa tehdä muutoksia asetuksiin alla olevan valinnan kautta. Lisätietoa on saatavilla evästeasetuksissa.