Kolmoisvoitto Saksan MM-rallissa!

TOYOTA GAZOO Racing

TOYOTA GAZOO Racingin rallitiimi teki sen, mitä tallin tunnuslauseessa luvataan - Pushing the Limits for Better - ajaessaan historialliseen kolmoisvoittoon MM-rallin Saksan osakilpailussa. Kyseessä oli ensimmäinen kerta neljään vuoteen, kun MM-rallin osakilpailun palkintokorokkeella nähtiin vain yhden tallin edustajia. Kolmoisvoiton myötä TOYOTA GAZOO Racing nousi kahdeksan pisteen päähän valmistajien MM-sarjan piikkipaikasta, ja voittoon ajanut Ott Tänak puolestaan vahvisti entisestään asemaansa kuljettajien MM-sarjan johdossa.

Tänak ja kartturi Martin Järveoja ajoivat suvereenisti Saksan MM-rallin voittoon jo kolmatta kertaa peräkkäin. Etenkin Panzerplatten erikoiskoe lauantai-iltapäivänä oli TOYOTA GAZOO Racingin juhlaa: Tänakin lisäksi myös Kris Meeke ja Jari-Matti Latvala onnistuivat Panzerplattessa erinomaisesti, ja juuri Panzerplattessa talli tarrasi kiinni kolmoisvoitosta.

/

Rallin päätöspäivänä sunnuntaina kolmikko piti tiukasti kiinni palkintopallisijoista, ja Tänak voitti rallin lopulta 20,8 sekunnin eron turvin. Kris Meeke ja kartturi Seb Marshall nappasivat Saksasta kauden ensimmäisen palkintopallisijoituksensa, kun taas Jari-Matti Latvala ja kartturi Miikka Anttila ajoivat kolmannelle sijalle myös Saksan osakilpailua edeltäneessa Neste Rallissa Jyväskylässä.

/

“Tämä oli täydellinen lopputulos, emmekä olisi voitaneet pyytää enempää”, Jari-Matti Latvala totesi ja jatkoi: ”Meillä oli todella onnistunut viikonloppu, ja auto toimi täydellisesti. Omalta osaltani jotkut erikoiskokeet olisivat voineet mennä paremminkin, mutta onnistuin aina parantamaan seuraavalla. Oli mahtava tunne kiivetä taas palkintokorokkeelle.”

Seuraava WRC-osakilpailu ajetaan Turkissa syyskuun puolivälissä.

Lisää tästä aiheesta

Legendan paluu. Toyota GR Supra Racing Concept Legendan paluu. Toyota GR Supra Racing Concept Uusi GR Supra Racing Concept herättää henkiin Toyotan juhlituimman urheiluauton nimen ja hengen. Se on kompakti, uhmakas ja puhdaslinjainen kilpakonsepti, joka tuo uutta voimaa niin kilparadoille kuin maanteillekin. Toyota – 40 vuotta Dakar-menestystä Toyota – 40 vuotta Dakar-menestystä Vaativat aavikkorallit ovat jo pitkään olleet osa Toyotan tuotekehitystyötä. Maailman vaativimmissa olosuhteissa kehitetyt ja testatut auto kestävät kaikkialla. Kestävyyden rajoja etsimässä. Toyota on tälläkin kaudella mukana WEC-sarjassa. Kestävyyden rajoja etsimässä. Toyota on tälläkin kaudella mukana WEC-sarjassa. Huippuvaativassa FIA World Endurance Championship (WEC) -sarjassa on kaikkea: 1000 hevosvoimaisia moottoreita, 330 km/h huippunopeuksia, niskan rajoja etsiviä g-voimia. TOYOTA GAZOO Racing -tiimille tämä on juuri sopiva testialusta tulevaisuuden hybridiautoille. Vain taivas on rajana. Uuden Yaris WRC 2018 tavoitteena WRC-sarjan voitto. Vain taivas on rajana. Uuden Yaris WRC 2018 tavoitteena WRC-sarjan voitto. Toyota haastaa WRC-sarjan kärkipaikat kolmen entistä nopeamman ja kehittyneemmän Yaris WRC-auton avulla. Myös kuljettajat ja kartturit ovat huippuluokkaa, joten tuloksia sopii odottaa.
Evästeasetukset sivuillamme

Käytämme evästeitä parhaan mahdollisen käyttökokemuksen takaamiseksi sekä hyödyntääksemme kolmansien osapuolien palveluita sivuston toiminnan parantamiseksi ja mainonnan kohdentamiseksi. Suosittelemme pitämään kaikki evästeet päällä, mutta voit tarvittaessa tehdä muutoksia asetuksiin alla olevan valinnan kautta. Lisätietoa on saatavilla evästeasetuksissa.