Oletpa sitten pitkäaikainen Toyota-kuljettaja tai juuri hankkinut uuden Toyotan, maksuttoman MyT-sovelluksen avulla voit hyödyntää Toyota-autoosi liittyviä Connected-palveluita, jotka yhdistävät sinut autoosi silloin kun haluat.

Näin otat käyttöösi MyT-sovelluksen

Ota käyttöösi MyT-sovellus ja ole yhteydessä autosi kanssa milloin ja missä tahansa.

• Lataa ensin maksuton sovellus Google Play- tai App Store-sovelluskaupasta
• Luo tarvittaessa uusi käyttäjätili sovelluksella
• Lisää autosi tilille sovelluksella

Tutustu alla oleviin ohjeisiin ja ota MyT-sovellus käyttöösi.

Lataa MyT-mobiilisovellus matkapuhelimeesi

app store
google play store

Usein kysytyt kysymykset

Toyotalla ajaminen ei ole koskaan ollut näin hauskaa, ja MyT Connected -palvelujen avulla ajokokemuksesta tulee vielä parempi.

Teknologian ei tarvitse olla vaikeaa tai pelottavaa. Meillä on vastaus kaikkiin MyT Connected -palveluihin liittyviin kysymyksiisi.

MyT Connected -palvelujen ansiosta sinä ja autosi pysytte aina yhteyksissä, ja ajostasi tulee tehokkaampaa ja järkevämpää.

MyT-sovellus

Mitä ovat tarjolla olevat Connected-palvelut?

MyT Connected -palvelut koostuvat MyT-sovellukseen sisältyvistä palveluista ja MyT Multimedia -palveluista.

MyT-sovelluksen avulla voit kommunikoida autosi kanssa missä tahansa oletkin. Voit esim. suunnitella matkoja, paikantaa pysäköidyn autosi ja saada muistutuksen siitä, että autosi tarvitsee huoltoa.

MyT Multimedia tarjoaa mm. reaaliaikaista liikennetietoa, varoittaa lähestyvistä nopeusvalvontakameroista ja auttaa sinua löytämään mielenkiintoisia kohteita.

Miksi minun kannattaisi perustaa MyT-tili?

MyT-tilin avulla hallitset monipuolisemmin multimediajärjestelmääsi, ja lisäksi saat hyödyllisiä tietoja autostasi MyT-sovelluksen ja My Toyota -portaalin kautta.

Mitä eroa on MyT-sovelluksella ja My Toyota -portaalilla?

Pääset samoilla tunnuksilla MyT-sovellukseen ja MyToyota -portaaliin.

MyT-sovelluksen avulla saat käyttöösi muun muassa seuraavat palvelut:

• Ajoneuvon tilausseuranta
• Etsi autoni
• Lähetä reitti autoon
• Hybridiajovalmentaja
• Ajotiedot
• Huoltomuistutus

My Toyota -portaalin avulla saat yksityiskohtaista tietoa autostasi ja voit lisäksi ostaa ja hallita palveluita. Portaali tarjoaa sinulle muun muassa seuraavat palvelut:

• Ajoneuvon tilausseuranta
• Matkasuunnittelija
• Huoltovaraus
• Ajoneuvon tiedot
• Omistajan käsikirja
• Karttapäivitykset
• Omien tietojen hallinta

Voinko käyttää Connected-palveluita toisessa Toyotassa?

MyT-sovellus on kytketty sekä omistajaan että ajoneuvon valmistenumeroon, joten voit käyttää sovelluksen palveluja vain tietyssä autossa.

Voit käyttää MyT Multimedia -palveluita omalla tililläsi myös useassa Toyota-ajoneuvossa.

Voivatko muut perheenjäseneni käyttää MyT-sovelluksen Connected-palveluita?

MyT-sovelluksen Connected-palveluita voi käyttää vain auton omistaja. Voit kuitenkin halutessasi jakaa käyttäjätilisi tiedot myös perheenjäsenillesi, ja samaa tiliä voi käyttää useammassa laitteessa.

Multimediajärjestelmää voi hallita kuka tahansa auton käyttäjä.

Luulen, että autossani olevia MyT Connected -palveluita ei ole aktivoitu. Mitä minun tulisi tehdä?

Connected-palvelut ovat käytössäsi, mikäli et saa ilmoitusta jossa sinua pyydetään aktivoimaan Connected-palvelut kirjautuessasi sovellukseen.

Mikäli saat kirjautuessasi ilmoituksen käyttöehtojen ja tietosuorakäytäntöjen hyväksymisestä, hyväksy käyttöehdot ja seuraa sovelluksen antamia ohjeita. Tutustu myös tarvittaessa alla oleviin ohjeisiin.

Vaihtoehtoisesti voit tarkastaa onko Connected-palvelut aktivoitu sovelluksen asetuksista: valitse kotisivun oikeasta ylänurkasta ratassymbolin, siirry asetuksiin ja valitse "Auto". Palvelut on aktivoitu, mikäli auton asetuksissa on maininta ”Poista Connected-palvelut käytöstä”.

Miten vaihdan MyT-salasanani?

Mikäli olet unohtanut salasanasi, voit vaihtaa sen painamalla kirjautumissivulta kohtaa ”Unohditko salasanasi?”, syöttämällä sähköpostiosoitteesi ja lähettämällä salasanan palautuslinkin.

Mikäli muistat salasanasi, voit vaihtaa sen painamalla ratassymbolia, avaamalla kohdan "Asetukset" ja valitsemalla ”Vaihda salasana”.

Mitkä käyttöjärjestelmät tukevat MyT-sovellusta?

MyT-sovellus toimii sekä iOS- että Android-laitteissa.

Ovatko MyT Connected -palvelut tarjolla minun autooni?

Voit tarkastaa mallikohtaisen saatavuuden ylempää kohdasta "Palveluiden saatavuus malleittain."

Kuinka pitkään MyT Connected -palveluni pysyvät aktivoituna?

MyT-sovelluksen Connected-palvelut pysyvät aktivoituina 10 vuotta. Toyota vastaa palvelun datasiirron kustannuksista tämän ajan. MyT-sovellus toimii toki myös sen jälkeen, kun Connected-palvelut eivät ole enää käytössä.

Mikäli ostan käytetyn Toyotan, ovatko minun MyT Connected -palveluni edelleen saatavilla?

Mikäli hankit käytetyn Toyotan, joka pystyy hyödyntämään Connected-palveluita, poikkea jälleenmyyjäsi luona. Jälleenmyyjän vahvistettua sinut auton uudeksi omistajaksi voit aktivoida Connected-palvelusi hankkimaasi autoon.

Mistä löydän puhelimeeni liitetyn MyT-sovelluksen versionumeron?

Näet sovelluksen versionumeron kirjautumissivun alakulmasta tai vaihtoehtoisesti menemällä ratassymbolin kautta asetuksiin, valitsemalla kohdan "Yleinen" ja vierittämällä sivun alareunaan. Ehdotamme, että otat MyT-sovelluksen automaattiset päivitykset käyttöösi. Lisäämme sovellukseen jatkuvasti uusia ominaisuuksia.

Miten lataan MyT-sovelluksen?

Siirry iOS-sovelluskauppaan tai Google Play Storeen. Etsi MyT by Toyota -sovellus. Voit ladata sen veloituksetta.

Miten aktivoin MyT-sovelluksen Connected-palvelut autooni?

Saat kirjautuessasi ilmoituksen, jossa sinua pyydetään aktivoimaan Connected-palvelut. Lue ja hyväksy ensin käyttöehdot ja tietosuojakäytännöt, tämän jälkeen seuraa sovelluksen antamia ohjeita.

Vaihtoehtoisesti valitse kotisivulla oikeasta alakulmasta löytyvä ratassymboli. Siirry asetuksiin ja valitse "Auto"-välilehti ja lopuksi valitse ”Aktivoi Connected-palvelu”. Seuraa sovelluksen antamia ohjeita.

Yksityiskohtaiset ohjeet löydät alta.

Miksi MyT-sovellukseni käskee minun odottaa palveluiden aktivoitumista, vaikka olen hyväksynyt kaikki esitetyt käyttöehdot?

Aktivoinnin loppuun suorittamiseksi sinun on ajettava kaksi matkaa yli 10 km/h nopeudella. Sen jälkeen MyT-sovellus aktivoituu ja palvelut tulevat näkyviksi ruudullesi.

Milloin voin hyödyntää MyT-sovellukseen Connected-palveluita?

Voit hyödyntää niitä koska tahansa. Auton tiedot siirtyvät sovellukseen, kun moottori on sammutettuna. Näet viimeisimmän matkasi tiedot, kun olet sammuttanut moottorin. Datan siirtäminen käyttää hyväkseen mobiiliverkkoa, joten siirto ei välttämättä toimi ollessasi maan alla.

En löydä kaikkia matkojani MyT-sovelluksestani. Mistä voin löytää ne?

Mene sovelluksen "Palvelut" -osioon ja valitse "Ajotiedot" tai vaihtoehtoisesti "Hybridiajovalmentaja". Voit tarkastella kaikkia ajettuja matkoja kohdasta "Kaikki matkat". Valitse haluamasi matka tarkastellaksesi sen ajotietoja. Koti-osiosta löydät yksityiskohtaiset tiedot viimeksi ajamastasi matkasta.

"Lähetä reitti autoon" -toiminto ei toimi. Määränpäät eivät siirry navigaatiojärjestelmään. Kuinka ratkaisen ongelman?

Autossani ei ole navigaatiojärjestelmää. Voinko silti käyttää "Lähetä reitti autoon" -toimintoa?

Toiminnon käyttäminen edellyttää navigaatiojärjestelmää.

Miten yksityisyystila toimii?

Yksityisyystila on aktivoitavissa MyT-sovelluksen asetukset-sivulta. Voit kytkeä yksityisyystilan päälle tai pois päältä itse. Mikäli kytket yksityisyystilan päälle, kytket samalla GPS-toiminnon pois päältä, emmekä voi enää lähettää sinulle autosi sijaintitietoja. Löydät yksityiskohtaiset ohjeet oheisesta oppaasta.

Mitä minun pitää tehdä myydessäni Toyotani?

Poista autosi MyT-tililtäsi, mutta älä poista tiliäsi, sillä tulevaisuudessa omistamasi Toyota-autot voidaan lisätä tilillesi. Muistathan kertoa tulevalle auton omistajalle olemassa olevista palveluista. Uusi omistaja saa ne käyttöönsä ottamalla yhteyttä Toyota-jälleenmyyjään.

Miten kytken Connected-palvelut pois käytöstä?

Jos haluat poistaa Connected-palvelut väliaikaisesti pois käytöstä, siirry yksityisyystilaan ja kytke GPS-seurantan pois käytöstä.

Jos haluat pysyvästi lopettaa MyT-sovelluksen Connected-palvelujen käytön, siirry asetuksiin etusivun ratassymbolista. Valitse sitten "Auto"-välilehti ja kytke Connected-palvelut pois käytöstä.

Mitä, jos poistan auton valmistenumeron MyT-tililtäni? Lakkaavatko myös palvelut toimimasta?

Kyllä, myös MyT-sovelluksen Connected-palvelut lakkaavat toimimasta.

Saanko autostani sellaisia tietoja kuten "polttoaine vähissä" tai ovatko ovet lukittuina?

Nämä palvelut eivät ole tällä hetkellä tarjolla, mutta valmistelemme juuri uusien palveluiden lisäämistä MyT-sovelluksen Connected-palveluihin. Päivitämme aktiivisesti sovellusta, jotta palvelut olisivat ajan tasalla. Helpoiten pidät sovelluksesi ajan tasalla mahdollistamalla automaattiset päivitykset sovelluskaupastasi.

Lue lisää:

Toyotan digitaaliset palvelut Toyotan digitaaliset palvelut Toyota-liikkeet palvelevat asiakkaitamme normaalisti kautta maan. Teemme kaikkemme, jotta asiointi olisi turvallista ja sujuvaa: henkilöstömme on ohjeistettu toimimaan vastuullisesti ja olemme tehostaneet siivoustoimenpiteitä niin liikkeissä kuin autokaluston osalta. Lisäksi kiinnitämme erityistä huomiota digitaalisten palvelujemme toimivuuteen. MyToyota-tilin avaaminen MyToyota-tilin avaaminen Avaa MyToyota-tili ja kaikki on mukavasti käden ulottuvilla. Oletpa sitten pitkäaikainen Toyota-kuljettaja tai juuri hankkinut uuden Toyotan, MyToyota-palvelusta löydät kaikki tarvitsemasi tiedot samasta paikasta. Rahoita lisävarusteet ja korjaukset kätevästi Toyota Huoltorahoituksella Rahoita lisävarusteet ja korjaukset kätevästi Toyota Huoltorahoituksella Tarvitsetko autoosi yksilöllisiä lisävarusteita, uuden rengassarjan tai korjauspalveluita, joita autovakuutuksesi ei kata? Toyota Huoltorahoitus on helppo ja edullinen palvelu, jolla katat ja hallitset lisävarusteisiin ja huoltoon liittyviä kuluja. Koronavirus aiheuttaa myös taloudellista huolta Koronavirus aiheuttaa myös taloudellista huolta Me Toyota Rahoituksessa ymmärrämme, että tilanne on poikkeuksellinen ja haluammekin auttaa mahdollisuuksien mukaan asiakkaitamme hankalan tilanteen yli. Lisätietoa Toyota Rahoituksen asiakkaille.
Evästeasetukset sivuillamme

Käytämme evästeitä parhaan mahdollisen käyttökokemuksen takaamiseksi sekä hyödyntääksemme kolmansien osapuolien palveluita sivuston toiminnan parantamiseksi ja mainonnan kohdentamiseksi. Suosittelemme pitämään kaikki evästeet päällä, mutta voit tarvittaessa tehdä muutoksia asetuksiin alla olevan valinnan kautta. Lisätietoa on saatavilla evästeasetuksissa.