Toyota palvelee

Toyota huoltovaraus

Toyota Relax - jopa 10 vuotta veloituksetonta turvaa

Toyota Relax tuo mielenrauhaa auton omistamiseen jopa kymmeneksi vuodeksi. Toyota Relax -turva aktivoituu automaattisesti jokaisesta määräaikaishuollosta. Asiakkaalle maksuton turva on voimassa huoltovälin kerrallaan ja jatkuu automaattisesti aina, kun auto huolletaan Toyotan merkkikorjaamossa huolto-ohjelman mukaisesti.
Lue lisää Toyota Relaxista Varaa huolto

Käyttämällä valtuutettua huoltoa hybridi­akkuturva pysyy voimassa

Toyota myöntää Toyota-merkkihuollossa huolletuille autoille 10 vuoden / 350 000 kmToyota hybridiakkuturvan. Hybridiakkuturva myönnetään Euroopan tuontialueelle ensirekisteröidyille malleille. 

Pitkän akkuturvan taustalla on vuosittain huollon yhteydessä tehtävä Hybrid Health Check -tarkistus.
Varaa huolto

Usein kysytyt kysymykset

Miksi autoani ei löydy toyotahuoltovaraus.fi-palvelusta?

Palvelusta löytyy Toyota-merkkiset autot vuosimallista 2000 alkaen. Uudet mallit päivitetään 4 kertaa vuodessa. Palvelu käsittää pääasiallisesti Toyota Auto Finland Oy:n toimesta maahantuodut autot. Suomen rajojen ulkopuolelle rekisteröidyt autot tai muualta Euroopasta Suomeen tuodut autot eivät valitettavasti löydy palvelusta.

Jos autoasi ei löydy, niin tarkista oletko syöttänyt rekisterinumeron oikein. Huomioi myös, että kirjainten ja numeroiden väliin tulee väliviiva; ABC-123.

Jos autoasi ei tunnisteta tai siihen ei löydy huoltopakettia voit myös kirjoittaa autosi huoltotarpeet tilaukselle. Huolto on tällöin varauksen jälkeen yhteydessä sinuun, jolloin huoltotarve/hinta-arvio tarkennetaan.

 

Minulla on huolenpito- tai huoltoleasingsopimus, miksi se ei näy hinnassa?

Toyota huoltovaraukseen ei tule tietoa leasing-/huolenpitosopimuksista. Nämä ovat kuitenkin korjaamon järjestelmissä tiedossa, joten lopullinen laskutettava summa syntyy ainoastaan huolenpitosopimuksen ulkopuolisista lisätöistä.

Miksi minulle ehdotetaan väärää huoltoa?

Huolto tulisi tehdä 15 000 km välein tai kerran vuodessa. Toyota huoltovaraus tarjoaakin automaattisesti ajosuoritteesi huomioivaa, joko vuosi- tai kilometrisyklin mukaista huoltoa.

Huolto-ohjelma rakentuu määräväliajoin suoritettaviin toimenpiteisiin huomioiden suodattimien ja vaihdettavien nesteiden osalta niiden laskennallisen käyttöiän. Esim. jarruneste on voimakkaasti ilman kosteuden kanssa reagoiva aine, jolle suosittelemme vaihtoa kahden vuoden tai 30 000 km välein. Kannattaa siis huomioida, että jarruneste "happanee" vaikka autolla ei ajeta lainkaan.

Huollossa tarkkaillaan myös auton kuntoa ja ennakoidaan tulevat kuluvien osien (jarru, kytkin, ohjaus- ja alustan nivelet, renkaat, polttimot) vaihtotarve. Tarkkailukohteena on myös auton kori ja alusta, jossa seurataan korroosion mahdollista vaikutusta maalipintaan ja alustan rakenteisiin.

Huoltamalla autosi maahantuonnin suosituksien mukaisesti voit olla varma, että kaikki suunnitellut toimenpiteet tulevat varmasti tehdyksi. Eli kyse ei ole suuremmista tai pienemmistä huolloista vaan suunnitelmallisista toimenpiteistä, joiden tarkoituksena on pitää autosi toimintakuntoisena mahdollisimman pitkään.

 

Mistä näen tarjotun huollon sisällön?

Toyota-huolto-ohjelman rakenteet näet tästä linkistä (Opens in new window) (aukeaa uuteen välilehteen).

Mitä aikoja voin varata palvelun kautta?

Palvelun kautta voit varata määräaikaishuollot, rengaspalvelut, ja merkkihuoltokohtaisesti myös useita muita palveluita. Mikäli haluamaasi palvelua ei ole tarjolla, tee varaus valitsemalla lisäpalvelu ”Joku muu toimenpide, mikä?”. Tällöin sinulle varataan alustava yhden (1) tunnin aikajakso ja valitsemasi merkkihuolto on sinuun yhteydessä toimenpiteisiin liittyen.

 

Minulle tuli Recall-korjauskampanja, voinko varata ajan palvelun kautta?

Voit varata. Tee varaus valitsemalla lisäpalvelu ”Joku muu toimenpide, mikä?”. Tällöin sinulle varataan alustava yhden (1) tunnin aikajakso ja valitsemasi merkkihuolto on sinuun yhteydessä toimenpiteen kokonaiskestosta.

 

Miksi palvelussa ei ole aikoja tarjolla?

Jokainen Toyota-merkkihuolto ylläpitää itse omia tarjolla olevia aikojaan ja joskus saattaa käydä niin, että järjestelmässä on jokin häiriö. Annathan tästä palautetta haluamallesi huollolle esim. huoltovarauksen ”palaute”-osion kautta.

 

Miksi palvelussa ei tarjota katsastustarkastusta?

Jokainen palvelussa oleva Toyota-merkkihuolto ylläpitää ja hinnoittelee itse omat palvelunsa. Annathan tästä palautetta haluamallesi huollolle esim. Huoltovarauksen ”palaute”-osion kautta.

 

Jätänkö auton päiväksi vai varaanko tarkan ajan?

Jos valitset ajanvarauksessa tarkan kalenterin ajan, niin merkkihuolto varaa kalenterista tarkan ajan myös työn tekevälle mekaanikolle. Tällöin on hyvin tärkeää, että auto saadaan työn alle valittuna ajankohtana. Jättämällä auto päiväksi auto huolletaan päivän aikana. Jos noutoaikasi poikkeaa ennakoidusta ajankohdasta ole yhteydessä huoltoneuvojaan, jolloin saat varmistettua, että auto on hakiessasi varmasti luovutusvalmiina.

 

Haluan muuttaa varaustani, mitä teen?

Mikäli haluat muokata aiemmin tekemääsi varausta, ole suoraan yhteydessä huoltoliikkeeseen.

Palvelu ei toimi kunnolla

Palvelua testataan useimmilla ja yleisimmillä selaimilla ja sen pitäisi toimia lähes kaikissa ympäristöissä. Mikäli havaitset puutteita järjestelmän teknisessä toiminnassa, ilmoitathan tästä ”palaute”-osion kautta, jotta pääsemme parantamaan palveluamme. Suosittelemme kuitenkin käyttämään uusimpia versioita esimerkiksi Chrome, Mozilla Firefox, tai Safari -versioista.

Yhteystiedot ja aukioloajat

Katso tästä liikkeidemme yhteystiedot ja aukioloajat