Mitä kovemmat olosuhteet, sen parempi.

Dakar-ralli vaatii ainutlaatuista kestävyyttä.

Toyota – 40 vuotta Dakar-menestystä

Poikkeuksellisen maastonsa ja uskomattoman vauhdin vuoksi Dakarin voitto vaatii paljon muutakin kuin vain nopeutta: myös kestävyys, laatu ja luotettavuus ovat olennaisia. Näissä äärimmäisissä olosuhteissa kaikki alkaa luottamuksesta. Toyotan legendaarinen kestävyys on tehnyt Toyotasta hyvin monen kilpailijan luottomerkin.

Lue lisää Toyotan menestyksestä vuoden 2018 Dakar-rallissa

Lue uutisia

“Pystymme tekemään entistä parempia autoja,
koska testaamme niitä kaikenlaisilla teillä ja
erilaisissa maastoissa ympäri maailman.”
Akio Toyoda

Huippuunsa viritetyt Dakar off-roaderit

/
Toyota Hilux Dakar
Yleiskilpailu
Etelä-Afrikan TOYOTA GAZOO Racingin täysin uudessa vuoden 2018 Toyota Hiluxissa on koko joukko mekaanisia uudistuksia. Keskimoottorin uusi sijoittelu, isommat ilmansuodattimet ja uudistettu jousitus, joissa on peräti 12 % enemmän joustovaraa. Nämä kaikki parantavat auton tasapainoa ja käsiteltävyyttä.
  • Uusi keskemmälle sijoitettu V8-moottori
  • Uudistettu, itsenäisemmin toimiva takajousitus
  • Neliveto
  • Kevyempi kokonaisuus
Toyota Land Cruiser
Tuotantoautojen luokka
Team Land Cruiser Toyota Auto Bodyn kaksi autoa kilpailevat tarkasti säädellyssä tuotantoautojen luokassa. Tänä vuonna uutta oli autojen uudelleen suunniteltu etu- ja takapää sekä uutta tehoa saanut biodieseliä hyödyntänyt V8-moottori, joka hyödyntää pelkästään kasvi- ja leväöljyn yhdistelmää.
  • V8-biodieselmoottori
  • Uudelleen muotoiltu etu- ja takapää
  • Neliveto
  • Polttoaineena vain kasvi- ja leväpohjaista öljyä

Luottamus vakiovarusteena

/
Aktiivinen luistonesto Pito säilyy vaikeimmissakin olosuhteissa
/
Mäkilähtöavustin Mäet ylös luistamatta taaksepäin
/
Erityisjäreä pohjapanssari Suojelee Hiluxin tärkeitä alustanosia
/
Tasauspyörästön lukko takana Kiinnijääminen on historiaa

Lue lisää:

TOYOTA GAZOO Racing TOYOTA GAZOO Racing Toyota on ollut tärkeä osa autourheiluhistoriaa jo seitsemällä vuosikymmenellä. Nykyisin Toyotan autourheilulla on yksi yhdistävä tunnus: TOYOTA GAZOO Racing. Toyotan moottoriurheiluhistoria alkaa vuodesta 1957 Toyotan moottoriurheiluhistoria alkaa vuodesta 1957 Toyotan tarina moottoriurheilussa alkaa Australian Ympäri -rallista vuonna 1957. Siitä jälkeen Toyota on kilpaillut moottoriurheilun korkeimmissa luokissa mitä erilaisimmissa kilpailuissa. Toyota palaa rallin WRC-sarjaan Toyota palaa rallin WRC-sarjaan TOYOTA GAZOO Racing WRC tuo Toyotan takaisin rallin huipulle 17 vuoden jälkeen. Uusi Yaris WRC ja kuskit paljastettiin joulukuussa Helsingissä. Kuskitiimi on täynnä suomalaisväriä. Kolmoisvoitto Saksan MM-rallissa! Kolmoisvoitto Saksan MM-rallissa! TOYOTA GAZOO Racingin rallitiimi ajoi historialliseen kolmoisvoittoon MM-rallin Saksan osakilpailussa. Kyseessä oli ensimmäinen kerta neljään vuoteen, kun MM-rallin osakilpailun palkintokorokkeella nähtiin vain yhden tallin edustajia.
Evästeasetukset sivuillamme

Käytämme Toyota.fi-sivuilla evästeitä parhaan mahdollisen käyttökokemuksen takaamiseksi. Voit jatkaa sivustomme käyttöä normaalisti tai muuttaa evästeasetuksiasi. Muuta evästeasetuksiasi täältä. Jos hyväksyt evästeiden käytön, paina OK.

OK