TOYOTA GAZOO Racing

Le Mansin 24 tunnin voittaja
Voitto on vasta Toyotan tulevien haasteiden alku.

388 jännittävän La Sarthen radalla ajetun kierroksen jälkeen kaksi TS5050 HYBRID Toyotaa ylittivät Le Mansin 2018 maalilinjan ensimmäisinä. Toyota saavutti tämän historiallisen voiton 20. yrityksellään. Kauan kaivattu voitto oli kaiken siihen uhratun vaivan arvoista.

Vaikka Toyota nappasi voiton vanhimmassa ja kaikkein arvostetuimmassa kestävyyskilpailussa, voitto on vasta alku uusille haasteillemme. Haluamme tulla yhä paremmiksi. Haluamme lisää voimaa ja tehokkuutta. Parempaa aerodynamiikkaa ja uusia muotoja. Halumme tehdä hybriditekniikasta yhä parempaa ei pääty koskaan. Vaativimmat haasteet innottavat meitä eniten.

Miksi hybridi?
Hybridi säilyttää asemansa

Uskomaton TS050 HYBRID tuottaa huiman nopeuden erittäin polttoainetaloudellisesti.

/
/
Moottori:
2,4 litrainen suorasuihkutteinen V6 tuplaturbomoottori
/
Hybridijärjestelmä:
Toyota Hybrid System - Racing (THS-R)
/
Huippunopeus:
Yli 330 km/h
/
Akku:
Erikoiskevyt litium-ioni suurtehoakku

GR Super Sport -konsepti

Äärimmäistä voimaa ympäristöystävällisesti

Seuraavan sukupolven GR Super Sport -konseptiauto yhdistää hybriditeknologian huipputekniseen WEC-sarjaan.

Konsepti on suora jatkumo haasteeseemme kehittää aktiivisista kilpa-autoista urheiluautoja. Näin kilpailutoimintamme auttaa meitä valmistamaan entistä parempia autoja eli luomaan äärimmäistä voimaa ympäristöystävällisesti.

/
Voimayksikön ominaisuudet
Suorasuihkutettu tuplaturbo V6-moottori
2,4 litraa
Kokonaisteho: 735 kW / 1000 hv (Moottori + Hybridimoottori)
Toyota Hybrid System – Racing (THS-R)

“Olen hyvin varma siitä,
että autoistamme on iloa
seuraavan sadan vuoden ajan”
Akio Toyoda

Radan haasteet
hyödyntävät maantieajoa

Rajoitteet auttavat oppimaan. Energian talteenotosta akkujen jäähdytykseen ja koon pienentämiseen WEC-sarja auttaa ratkaisevasti Toyotaa hybridiautomalliston kehitystyössä.

/
WEC-sarja 2018–19

Vuosi 2017 merkitsi TOYOTA GAZOO Racingille upeita voittoja, huimia taisteluita, katkeria tappioita ja arvokasta oppia.

Voittava yhdistelmä

Kaksinkertainen Formula 1 -maailmanmestari, Fernando Alonso, ajaa TOYOTA GAZOO Racing -tiimin TS050 HYBRID -autoa WEC-kaudella 2018–19. Ensimmäinen osakilpailu hänelle oli Spa-Francorchamps, joka olikin menestys tiimin voittaessa kisan! Fernandon elinikäinen unelmansa toteutuu hänen osallistuessaan Le Mansin 24-tunnin ajoon.

“Yhdessä Fernando Alonson kanssa
TOYOTA GAZOO Racing tulee olemaan
voitokas tulevissa kilpailuissa.”
Akio Toyoda

Tutustu tiimiin
Driver 1
Auto #7

Kuljettaja: Mike Conway
Kotimaa: UK 
WEC-startteja: 37 
WEC-voittoja: 2

Driver 1
Auto #8

Kuljettaja: Sébastien Buemi
Kotimaa: Sveitsi
WEC-startteja: 43
WEC-voittoja: 10

Driver 1
Auto #7

Kuljettaja: Kamui Kobayashi
Kotimaa: Japani
WEC-startteja: 26
WEC-voittoja: 1

Driver 1
Auto #8

Kuljettaja: Kazuki Nakajima
Kotimaa: Japani
WEC-startteja: 37
WEC-voittoja: 7

Driver 1
Auto #7

Kuljettaja: José María López
Kotimaa: Argentiina
WEC-startteja: 8
WEC-voittoja: 0

Driver 1
Auto #8

Kuljettaja: Fernando Alonso
Kotimaa: Espanja
WEC-startteja: 0
WEC-voittoja: 0

2018-19 WEC Calendar

Lue lisää:

TOYOTA GAZOO Racing TOYOTA GAZOO Racing Toyota on ollut tärkeä osa autourheiluhistoriaa jo seitsemällä vuosikymmenellä. Nykyisin Toyotan autourheilulla on yksi yhdistävä tunnus: TOYOTA GAZOO Racing. Toyotan moottoriurheiluhistoria alkaa vuodesta 1957 Toyotan moottoriurheiluhistoria alkaa vuodesta 1957 Toyotan tarina moottoriurheilussa alkaa Australian Ympäri -rallista vuonna 1957. Siitä jälkeen Toyota on kilpaillut moottoriurheilun korkeimmissa luokissa mitä erilaisimmissa kilpailuissa. Rahoita lisävarusteet ja korjaukset kätevästi Toyota Huoltorahoituksella Rahoita lisävarusteet ja korjaukset kätevästi Toyota Huoltorahoituksella Tarvitsetko autoosi yksilöllisiä lisävarusteita, uuden rengassarjan tai korjauspalveluita, joita autovakuutuksesi ei kata? Toyota Huoltorahoitus on helppo ja edullinen palvelu, jolla katat ja hallitset lisävarusteisiin ja huoltoon liittyviä kuluja. Toyota-hybridien myynti ylitti jo 15 miljoonaa Toyota-hybridien myynti ylitti jo 15 miljoonaa 23 vuotta ensimmäisten Prius-hybridien markkinoille tulon jälkeen, hybridien myynti on ylittänyt maailmanlaajuisesti jo 15 miljoonan rajapyykin.
Evästeasetukset sivuillamme

Käytämme evästeitä parhaan mahdollisen käyttökokemuksen takaamiseksi sekä hyödyntääksemme kolmansien osapuolien palveluita sivuston toiminnan parantamiseksi ja mainonnan kohdentamiseksi. Suosittelemme pitämään kaikki evästeet päällä, mutta voit tarvittaessa tehdä muutoksia asetuksiin alla olevan valinnan kautta. Lisätietoa on saatavilla evästeasetuksissa.