TOYOTA GAZOO Racing

Le Mansin 24 tunnin voittaja

Voitto on vasta Toyotan tulevien haasteiden alku.

388 jännittävän La Sarthen radalla ajetun kierroksen jälkeen kaksi TS5050 HYBRID Toyotaa ylittivät Le Mansin 2018 maalilinjan ensimmäisinä. Toyota saavutti tämän historiallisen voiton 20. yrityksellään. Kauan kaivattu voitto oli kaiken siihen uhratun vaivan arvoista.

Vaikka Toyota nappasi voiton vanhimmassa ja kaikkein arvostetuimmassa kestävyyskilpailussa, voitto on vasta alku uusille haasteillemme. Haluamme tulla yhä paremmiksi. Haluamme lisää voimaa ja tehokkuutta. Parempaa aerodynamiikkaa ja uusia muotoja. Halumme tehdä hybriditekniikasta yhä parempaa ei pääty koskaan. Vaativimmat haasteet innottavat meitä eniten.

Miksi hybridi?

Hybridi säilyttää asemansa

Uskomaton TS050 HYBRID tuottaa huiman nopeuden erittäin polttoainetaloudellisesti.

/

/
Moottori:
2,4 litrainen suorasuihkutteinen V6 tuplaturbomoottori
/
Hybridijärjestelmä:
Toyota Hybrid System - Racing (THS-R)
/
Huippunopeus:
Yli 330 km/h
/
Akku:
Erikoiskevyt litium-ioni suurtehoakku

GR Super Sport -konsepti

Äärimmäistä voimaa ympäristöystävällisesti

Seuraavan sukupolven GR Super Sport -konseptiauto yhdistää hybriditeknologian huipputekniseen WEC-sarjaan.

Konsepti on suora jatkumo haasteeseemme kehittää aktiivisista kilpa-autoista urheiluautoja. Näin kilpailutoimintamme auttaa meitä valmistamaan entistä parempia autoja eli luomaan äärimmäistä voimaa ympäristöystävällisesti.

/
Voimayksikön ominaisuudet
Suorasuihkutettu tuplaturbo V6-moottori
2,4 litraa
Kokonaisteho: 735 kW / 1000 hv (Moottori + Hybridimoottori)
Toyota Hybrid System – Racing (THS-R)

“Olen hyvin varma siitä,
että autoistamme on iloa
seuraavan sadan vuoden ajan”
Akio Toyoda

Radan haasteet
hyödyntävät maantieajoa

Rajoitteet auttavat oppimaan. Energian talteenotosta akkujen jäähdytykseen ja koon pienentämiseen WEC-sarja auttaa ratkaisevasti Toyotaa hybridiautomalliston kehitystyössä.

/

WEC-sarja 2018–19

Vuosi 2017 merkitsi TOYOTA GAZOO Racingille upeita voittoja, huimia taisteluita, katkeria tappioita ja arvokasta oppia.

Voittava yhdistelmä

Kaksinkertainen Formula 1 -maailmanmestari, Fernando Alonso, ajaa TOYOTA GAZOO Racing -tiimin TS050 HYBRID -autoa WEC-kaudella 2018–19. Ensimmäinen osakilpailu hänelle oli Spa-Francorchamps, joka olikin menestys tiimin voittaessa kisan! Fernandon elinikäinen unelmansa toteutuu hänen osallistuessaan Le Mansin 24-tunnin ajoon.

“Yhdessä Fernando Alonson kanssa
TOYOTA GAZOO Racing tulee olemaan
voitokas tulevissa kilpailuissa.”
Akio Toyoda

Tutustu tiimiin

Driver 1
Auto #7

Kuljettaja: Mike Conway
Kotimaa: UK 
WEC-startteja: 37 
WEC-voittoja: 2

Driver 1
Auto #8

Kuljettaja: Sébastien Buemi
Kotimaa: Sveitsi
WEC-startteja: 43
WEC-voittoja: 10

Driver 1
Auto #7

Kuljettaja: Kamui Kobayashi
Kotimaa: Japani
WEC-startteja: 26
WEC-voittoja: 1

Driver 1
Auto #8

Kuljettaja: Kazuki Nakajima
Kotimaa: Japani
WEC-startteja: 37
WEC-voittoja: 7

Driver 1
Auto #7

Kuljettaja: José María López
Kotimaa: Argentiina
WEC-startteja: 8
WEC-voittoja: 0

Driver 1
Auto #8

Kuljettaja: Fernando Alonso
Kotimaa: Espanja
WEC-startteja: 0
WEC-voittoja: 0

Viimeisimmät TOYOTA GAZOO Racing -uutiset WEC-osakilpailuista.

Lue uutisia

2018-19 WEC Calendar

Lue lisää:

TOYOTA GAZOO Racing TOYOTA GAZOO Racing Toyota on ollut tärkeä osa autourheiluhistoriaa jo seitsemällä vuosikymmenellä. Nykyisin Toyotan autourheilulla on yksi yhdistävä tunnus: TOYOTA GAZOO Racing. Toyotan moottoriurheiluhistoria alkaa vuodesta 1957 Toyotan moottoriurheiluhistoria alkaa vuodesta 1957 Toyotan tarina moottoriurheilussa alkaa Australian Ympäri -rallista vuonna 1957. Siitä jälkeen Toyota on kilpaillut moottoriurheilun korkeimmissa luokissa mitä erilaisimmissa kilpailuissa. Toyota palaa rallin WRC-sarjaan Toyota palaa rallin WRC-sarjaan TOYOTA GAZOO Racing WRC tuo Toyotan takaisin rallin huipulle 17 vuoden jälkeen. Uusi Yaris WRC ja kuskit paljastettiin joulukuussa Helsingissä. Kuskitiimi on täynnä suomalaisväriä. Kolmoisvoitto Saksan MM-rallissa! Kolmoisvoitto Saksan MM-rallissa! TOYOTA GAZOO Racingin rallitiimi ajoi historialliseen kolmoisvoittoon MM-rallin Saksan osakilpailussa. Kyseessä oli ensimmäinen kerta neljään vuoteen, kun MM-rallin osakilpailun palkintokorokkeella nähtiin vain yhden tallin edustajia.
Evästeasetukset sivuillamme

Käytämme Toyota.fi-sivuilla evästeitä parhaan mahdollisen käyttökokemuksen takaamiseksi. Voit jatkaa sivustomme käyttöä normaalisti tai muuttaa evästeasetuksiasi. Muuta evästeasetuksiasi täältä. Jos hyväksyt evästeiden käytön, paina OK.

OK