Voitto on vasta tulevien haasteiden alku

Ikimuistoisen Le Mansin 24 tunnin ajoissa saavutetun hattutempun jälkeen legendaarinen TS050 Hybrid on tekemässä tietä seuraajalleen - jättäen jälkeensä liudan upeita ennätyksiä, mukaan lukien nopein kierros koskaan Le Mansissa. TS050 Hybrid -mallin suuret saappaat täyttää erittäin odotettu uusi 2021 malli, joka on suunniteltu uusien hyperautojen määräysten mukaisesti ja se pohjautuu GR Super Sport -katuautoon, joka on tällä hetkellä kehityksessä.

Enemmän jännitystä, haasteita ja hauskanpitoa. Aina uudelleen muotoiltu ja rakennettu jatkuvassa hybriditeknologian kehityksessä.

Koska kovimmat haasteet vievät meitä eteenpäin.

GR Super Sport

Hyperhybridiauto on kehityksessä ja se on saanut inspiraatiota Le Mansin voiton tuoneesta teknologiasta tunteidesi herättämiseen.

GR Supra Concept -video

Äärimmäistä voimaa ja ympäristöystävällistä suorituskykyä

Toyotan Le Mansissa 2018, 2019 ja 2020 saavuttamien voittojen myötä seuraavan sukupolven GR Super Sport -konseptiauton hybriditekniikka on todella testattu kilpaolosuhteissa. Nyt, kun sen tekniikka on todistettu äärimmillään, aloitamme uuden haasteen. Tavoitteenamme on kehittää aktiivisista kilpa-autoista jännittävämpiä urheiluautoja. Huolimatta sähkö- ja digitekniikan muutoksista tulevina vuosina, olemme täysin sitoutuneita valmistamaan autoja, joita rakastat ajaa. Maaliviiva on myös alku - tulevaisuuden tuotannollemme.

/
Voimalinjan tekniset tiedot
Suorasuihkutettu tuplaturbo V6-moottori
2 400 -kuutiota
Kokonaisteho: 735 kW / 1000 hv (Moottori + Hybridimoottori)
Toyota Hybrid System – Racing (THS-R)
Miksi hybridi?
Hybridi säilyttää asemansa

Uskomaton TS050 HYBRID tuottaa huiman nopeuden erittäin polttoainetaloudellisesti.

/
/
Moottori:
2,4-litrainen suorasuihkutteinen V6 tuplaturbomoottori
/
Hybridijärjestelmä:
Toyota Hybrid System - Racing (THS-R)
/
Huippunopeus:
Yli 330 km/h
/
Akku:
Erikoiskevyt litium-ioni suurtehoakku

“Olen hyvin varma siitä,
että autoistamme on iloa
seuraavan sadan vuoden ajan”
Akio Toyoda

Radan haasteet
hyödyntävät maantieajoa

Rajoitteet auttavat oppimaan. Energian talteenotosta akkujen jäähdytykseen ja koon pienentämiseen WEC-sarja auttaa ratkaisevasti Toyotaa hybridiautomalliston kehitystyössä.

/
Driven: Mike Conwayn tarina

Mike Conwayn tarina on kertomus intohimosta, sitoutumisesta, uhrauksista ja takaiskuista. Se on tarina rajojen venyttämisestä äärimmilleen.

Tutustu tiimiin

Monikansallinen tiimimme, jolla on runsaasti kokemusta moottoriuheilusta ympäri maailmaa.

Kuljettaja 1
Auto: #7

Kuljettaja: Mike Conway
Maa: Iso-Britannia 
Parhaat saavutukset: Voitot Monacon, Macaun ja Long Beachin radoilla sekä 2019-2020 World Endurance Championship -mestaruus

Kuljettaja 1
Auto: #8

Kuljettaja: Sébastien Buemi
Maa: Sveitsi
Parhaat saavutukset: 2014 ja 2018-2019 World Endurance Championship -mestaruudet

Kuljettaja 1
Auto: #7

Kuljettaja: Kamui Kobayashi
Maa: Japani
Parhaat saavutukset: F1-podiumsijoitus, 2017 Le Mans paalupaikan voitto ja 2019-2020 World Endurance Championship -mestaruus

Kuljettaja 1
Auto: #8

Kuljettaja: Kazuki Nakajima
Maa: Japani
Parhaat saavutukset: 2014 Le Mansin paalupaikka ja 2018-2019 World Endurance Championship -mestaruus

Kuljettaja 1
Auto: #7

Kuljettaja: José María López
Maa: Argentiina
Parhaat saavutukset: 2014, 2015 ja 2016 World Touring Car -mestaruudet sekä 2019-2020 Word Endurance Championship -mestaruus

/
Auto: #8

Kuljettaja: Brendon Hartley 
Maa: Uusi-Seelanti
Parhaat saavutukset: Kaksinkertainen World Endurance Championship -mestari ja 2017 Le Mansin 24 tunnin ajon voitto

2020-2021 WEC-kalenteri

Lue lisää:

TOYOTA GAZOO Racing vuoden 2021 World Rally Championship -sarjassa TOYOTA GAZOO Racing vuoden 2021 World Rally Championship -sarjassa Toyota haastaa WRC-sarjan kärkipaikat kolmen entistä nopeamman ja kehittyneemmän Yaris WRC-auton avulla. Myös kuljettajat ja kartturit ovat huippuluokkaa, joten tuloksia sopii odottaa. TOYOTA GAZOO Racing vuoden 2020 World Rally Championship -sarjassa TOYOTA GAZOO Racing vuoden 2020 World Rally Championship -sarjassa Toyota haastaa WRC-sarjan kärkipaikat kolmen entistä nopeamman ja kehittyneemmän Yaris WRC-auton avulla. Myös kuljettajat ja kartturit ovat huippuluokkaa, joten tuloksia sopii odottaa. TOYOTA GAZOO Racing TOYOTA GAZOO Racing Toyota on ollut tärkeä osa autourheiluhistoriaa jo seitsemällä vuosikymmenellä. Nykyisin Toyotan autourheilulla on yksi yhdistävä tunnus: TOYOTA GAZOO Racing. Toyotan moottoriurheiluhistoria alkaa vuodesta 1957 Toyotan moottoriurheiluhistoria alkaa vuodesta 1957 Toyotan tarina moottoriurheilussa alkaa Australian Ympäri -rallista vuonna 1957. Siitä jälkeen Toyota on kilpaillut moottoriurheilun korkeimmissa luokissa mitä erilaisimmissa kilpailuissa.