Vain taivas on rajana

Tavoitteemme huippusuorituskykyä vaativassa WRC-sarjassa

TOYOTA GAZOO Racing voitti valmistajien mestaruuden FIA World Rally Championship -sarjassa vuonna 2018 sekä kuljettajien mestaruuden vuosina 2019 ja 2020, ja tiimi jatkaa rajojen rikkomista entistä paremman tuloksen saavuttamiseksi. Uuden ilmeen omaava Yaris WRC tekee joutsenlaulunsa viidennen peräkkäisen kauden päätteeksi ennen uusien teknisten määräysten voimaan astumista vuonna 2022.

Testausta äärimmäisissä olosuhteissa

Huikeat hypyt, näyttävät luistot ja hurjat nopeudet. WRC-sarja on äärimmäinen testialusta autoille. Oltuaan 17 vuotta poissa rallimaailmasta Toyota on erittäin ahne taistelemaan voitoista maailman vaativimmilla teillä. Samalla kehitämme muistakin autoistamme yhä parempia.

18 osakilpailua voittanut Jari-Matti Latvala on WRC-historian kokenein kuljettaja, ja hän on ollut osa Toyota GAZOO Racing World Rally Teamia vuodesta 2017 saakka, jolloin talli perustettiin. Uudessa tiimipäällikön roolissa hän jatkaa työtä entistä parempien autojen kehittämiseksi.

Syntynyt onnistumaan

Yaris WRC:n uusi väritys on samankaltainen kuin FIA World Endurance Championship -sarjassa ajettavalla GR010 HYBRID -mallilla. Siinä on esillä ikoninen GR-merkki, joka löytyy Toyotan ralliautoista sekä katuautoista, joita on kehitetty ralleista saadulla tietotaidolla. Yaris WRC on uuden sukupolven ralliauto, joka on varustettu erittäin suorituskykyisellä moottorilla, älykkäällä nelivetojärjestelmällä ja hienosäädetyllä aerodynamiikalla. Vuonna 2020 saavutetun mestaruuden ja neljän vuoden tulisen taistelun jälkeen 2021 Yaris WRC on valmiina rikkomaan rajoja maailman vaativimmilla rallitaipaleilla.

/
/

Moottori:

1,6-litrainen nelisylinterinen suorasuihkutuksella varustettu rivimoottori

02

Maksimiteho:

yli 380 hv

03

Huippunopeus:

201 km/h (välityksistä riippuen)

04

Mitat ja paino:

Pituus: 4 085 mm
Leveys: 1 875 mm
Säädettävä Akseliväli: 2 511 mm
Vähimmäispaino: 1 190 kg

Kaikki tiet vievät eteenpäin

Asvaltti
Tiukat käännökset, anteeksiantamattomat tiet ja kestävät kovat renkaat. Madallettu alusta on välttämättömyys Belgian rallin kaltaisissa kisoissa.

Sora
Uraiset tiet, irtokivet ja erilaiset rengasvaihtoehdot. Korotettu jousitus ja maavara ovat välttämättömyys Chilen rallin kuumissa olosuhteissa.

Lumi
Liukkaat tiet, lumivallit ja nastarenkaat. Irtolumelle säädetty jousitus on oikea ratkaisu Arctic Rally Finlandin kaltaisissa pakkasralleissa.

/
UUSI GR YARIS: SYNTYNYT RALLITAIPALEILLA
/

Yhdessä TOYOTA GAZOO Razingin ja Tommi Mäkinen Racingin kanssa kehitetty GR Yaris tuo johtavaa moottoriurheilutekniikkaa ja tietotaitoa kaduille. Rallitaipaleilla syntynyt GR Yaris pitää sisällään 1,6-litran 3-sylinterisen turbomoottorin, kehittyneen GR-FOUR nelivetojärjestelmän, kevyen kolmiovisen korin, ja se on valmiina ilahduttamaan kuljettajia joka päivä.

Tutustu GR Yarisiin

Tutustu tiimiin

WRC-historian kokeneimman kuljettajan johtama tiimi nauttii vahvasta jatkuvuudesta kaudella 2021, sillä kaikkien autojen kokoonpano on pysynyt samana.

/

Akio Toyoda

Tiimin johtaja/pääjohtaja, Toyota Motor Corporation

/

Jari-Matti Latvala

Tiimipäällikkö

/

Auto #1

Kuljettaja:  Sébastien Ogier

Maa: Ranska

Kohokohdat: Seitsemän WRC-titteliä vuosina 2013-2018 ja 2020

/

Auto #1

Kartanlukija: Julien Ingrassia

Maa: Ranska

Kohokohdat: Seitsemän WRC-titteliä vuosina 2013-2018 ja 2020

/

Auto #33

Kuljettaja: Elfyn Evans

Maa: Iso-Britannia

Kohokohdat: Ensimmäinen WRC-voitto Isossa-Britanniassa vuonna 2017 ja kuljettajien 2. sija vuonna 2020

/

Car #33

Kartanlukija: Scott Martin

Maa: Iso-Britannia

Kohokohdat:  Ensimmäinen WRC-podiumsijoitus (Suomi) vuonna 2016 ja kuljettajien 2. sija vuonna 2020

/

Auto #69

Kuljettaja: Kalle Rovanperä

Maa: Suomi

Kohokohdat: WRC 2 Pro -mestaruus vuonna 2019 ja 5. sija WRC:ssä vuonna 2020

/

Auto #69

Kartanlukija: Jonne Halttunen

Maa: Suomi

Kohokohdat: WRC 2 Pro -mestaruus vuonna 2019 ja 5. sija WRC:ssä vuonna 2020

Rallitietäjä 2021
Arvaa tiimimme sijoitukset ja voita upeita palkintoja

Arvaa sijoitukset

Lue lisää:

Kestävyyden rajoja etsimässä. Toyota on tälläkin kaudella mukana WEC-sarjassa. Kestävyyden rajoja etsimässä. Toyota on tälläkin kaudella mukana WEC-sarjassa. Huippuvaativassa FIA World Endurance Championship (WEC) -sarjassa on kaikkea: 1000 hevosvoimaisia moottoreita, 330 km/h huippunopeuksia, niskan rajoja etsiviä g-voimia. TOYOTA GAZOO Racing -tiimille tämä on juuri sopiva testialusta tulevaisuuden hybridiautoille. TOYOTA GAZOO Racing vuoden 2020 World Rally Championship -sarjassa TOYOTA GAZOO Racing vuoden 2020 World Rally Championship -sarjassa Toyota haastaa WRC-sarjan kärkipaikat kolmen entistä nopeamman ja kehittyneemmän Yaris WRC-auton avulla. Myös kuljettajat ja kartturit ovat huippuluokkaa, joten tuloksia sopii odottaa. TOYOTA GAZOO Racing TOYOTA GAZOO Racing Toyota on ollut tärkeä osa autourheiluhistoriaa jo seitsemällä vuosikymmenellä. Nykyisin Toyotan autourheilulla on yksi yhdistävä tunnus: TOYOTA GAZOO Racing. Toyotan moottoriurheiluhistoria alkaa vuodesta 1957 Toyotan moottoriurheiluhistoria alkaa vuodesta 1957 Toyotan tarina moottoriurheilussa alkaa Australian Ympäri -rallista vuonna 1957. Siitä jälkeen Toyota on kilpaillut moottoriurheilun korkeimmissa luokissa mitä erilaisimmissa kilpailuissa.