Vain taivas on rajana

Tavoitteemme huippusuorituskykyä vaativassa WRC-sarjassa

TOYOTA GAZOO Racing voitti valmistajien mestaruuden FIA World Rally Championship -sarjassa vuonna 2018 ja kuljettajien mestaruuden vuonna 2019. "KAIKKI VOITON PUOLESTA" -moton inspiroimana Toyota lähtee vuoden 2020 WRC-sarjaan johtamalla valmistajien sarjataulukkoa.

Testausta äärimmäisissä olosuhteissa

Huikeat hypyt, näyttävät luistot ja hurjat nopeudet. WRC-sarja on äärimmäinen testialusta autoille. Oltuaan 17 vuotta poissa rallimaailmasta Toyota on erittäin ahne taistelemaan voitoista maailman vaativimmilla teillä. Samalla kehitämme muistakin autoistamme yhä parempia.

"Teemme jatkuvasti töitä pienten parannusten eteen tehdäksemme autosta vielä paremman ja lähdemme tähän kauteen kevyemmällä ja tehokkaammalla autolla... Olen varma, että voimme tähdätä jälleen korkealle tällä kaudella"
Tommi Mäkinen
Tiimipäällikkö

Syntynyt onnistumaan

Yaris WRC on uuden sukupolven ralliauto, joka on varustettu suorituskykyisellä moottorilla, älykkäällä nelivetojärjestelmällä ja hienosäädetyllä aerodynamiikalla. Kolmen vuoden kiivaiden kilpailuiden antamien oppien ja vuonna 2019 saavutetun kuljettajien mestaruuden ansiosta vuoden 2020 Yaris WRC on valmiina menemään äärirajoille maailman vaativimmilla rallitaipaleilla.

/
/
Moottori:
1,6-litrainen nelisylinterinen suorasuihkutuksella varustettu rivimoottori.
/
Maksimiteho:
Yli 380 hv, lähes tuplasti enemmän tehoa kuin huippumenijänä tunnetussa Yaris GRMN -mallissa.
/
Huippunopeus:
201 km/t (välityksistä riippuen).
/
Aerodynamiikka:
Uudet etupuskurit ja lokasuojat parantavat sekä autoa rataan painavaa aerodynaamista voimaa että auton tasapainoa.
Kaikki tiet johtavat parempaan

Asfaltti
Tiukat käännökset, anteeksiantamattomat tiet ja kestävät kovat renkaat. Madallettu alusta on välttämättömyys Tour de Corse -tyyppisissä kisoissa.

Sora
Uraiset tiet, irtokivet ja erilaiset rengasvaihtoehdot. Korotettu jousitus ja maavara ovat välttämättömyys Meksiko-rallin kuumissa olosuhteissa.

Lumi
Liukkaat tiet, lumivallit ja nastarenkaat. Irtolumelle säädetty jousitus on oikea ratkaisu Ruotsin rallin tyyppisissä pakkasralleissa.

/
UUSI GR YARIS: SYNTYNYT RALLITAIPALEILLA
/

Yhdessä TOYOTA GAZOO Razingin ja Tommi Mäkinen Racingin kanssa kehitetty GR Yaris tuo johtavaa moottoriurheilutekniikkaa ja tietotaitoa kaduille. Rallitaipaleilla syntynyt GR Yaris pitää sisällään 1,6-litran 3-sylinterisen turbomoottorin, kehittyneen GR-FOUR nelivetojärjestelmän, kevyen kolmiovisen korin, ja se on valmiina ilahduttamaan kuljettajia joka päivä.

Tutustu GR Yarisiin

Tutustu tiimiin

Nelinkertaisen maailmanmestari Tommi Mäkisen johtama TOYOTA GAZOO Racing World Rally Teamin nopea ja kokenut kokoonpano on iskussa ja valmiina kauteen 2020.

/
Akio Toyoda

Tiimin johtaja

/
Tommi Mäkinen

Tiimipäällikkö

/
Auto #1

Kuljettaja:  Sébastien Ogier

Maa: Ranska

Uran kohokohdat: Kuusi peräkkäistä maailmanmestaruutta (2013-2018)

/
Auto #1

Kartanlukija: Julien Ingrassia

Maa: Ranska

Uran kohokohdat: Kuusi peräkkäistä maailmanmestaruutta (2013-2018)

/
Auto #2

Kuljettaja: Elfyn Evans

Maa: Iso-Britannia

Uran kohokohdat: Ensimmäinen WRC-osakilpailuvoitto (Iso-Britannia, 2017)

/
Auto #2

Kartanlukija: Scott Martin

Maa: Iso-Britannia

Uran kohokohdat: Kolmas sija (Puola, 2016)

/
Auto #3

Kuljettaja: Kalle Rovanperä

Maa: Suomi

Uran kohokohdat: WRC 2 Pro -mestari (2019)

/
Auto #3

Kartanlukija: Jonne Halttunen

Maa: Suomi

Uran kohokohdat: WRC 2 Pro -mestari (2019)

Lue lisää:

TOYOTA GAZOO Racing TOYOTA GAZOO Racing Toyota on ollut tärkeä osa autourheiluhistoriaa jo seitsemällä vuosikymmenellä. Nykyisin Toyotan autourheilulla on yksi yhdistävä tunnus: TOYOTA GAZOO Racing. Toyotan moottoriurheiluhistoria alkaa vuodesta 1957 Toyotan moottoriurheiluhistoria alkaa vuodesta 1957 Toyotan tarina moottoriurheilussa alkaa Australian Ympäri -rallista vuonna 1957. Siitä jälkeen Toyota on kilpaillut moottoriurheilun korkeimmissa luokissa mitä erilaisimmissa kilpailuissa. Mitä kovemmat olosuhteet, sen parempi - Toyota Dakar-rallissa. Mitä kovemmat olosuhteet, sen parempi - Toyota Dakar-rallissa. Dakarin voitto vaatii paljon muutakin kuin vain nopeutta: myös kestävyys, laatu ja luotettavuus ovat olennaisia. Romutuspalkkiokampanja alkaa 1.12.2020 Romutuspalkkiokampanja alkaa 1.12.2020 Toyotan hybridimallistossa on kattava valikoima malleja, joiden hankintaan voit hyödyntää romutuspalkkion. Kun romutat 10 vuotta vanhan autosi ja ostat tilalle uuden Toyotan, jonka päästöt ovat enintään 120 g, voit hyödyntää 1500 euron romutuspalkkion käsirahana uuteen autoosi.
Evästeasetukset sivuillamme

Käytämme evästeitä parhaan mahdollisen käyttökokemuksen takaamiseksi sekä hyödyntääksemme kolmansien osapuolien palveluita sivuston toiminnan parantamiseksi ja mainonnan kohdentamiseksi. Suosittelemme pitämään kaikki evästeet päällä, mutta voit tarvittaessa tehdä muutoksia asetuksiin alla olevan valinnan kautta. Lisätietoa on saatavilla evästeasetuksissa.