Toyota GR Supra

Tekniikka

Tunne voima

Uuden GR Supran kehittelytyössä ei keskitytty pelkästään teknisiin arvoihin. Tavoitteena oli kehittää ennen muuta auto, jonka ratissa kuljettaja voi tuntea voiman ja käsiteltävyyden tasapainon. Uusi GR Supra onkin suunniteltu tarjoamaan täydellisen ajonautinnon vaativillekin kuljettajille.

/

Käsiteltävyys

Uusi GR Supra on puhdas urheiluauto. Lyhyt akseliväli, leveä raideväli, kevyt omamassa, matala painopiste ja jäykkä kori takaavat täydellisen yhdistelmän voimaa, ketteryyttä ja ensiluokkaista käsiteltävyyttä vaativaankin makuun.
Katso lisää

Valmis tositoimiin

Mukautuva jousitus (AVS) on uuden GR Supran keskeinen elementti. Kaksoistuettu MacPherson -jousitus edessä ja viisilinkkinen akseli takana varmistavat korkealuokkaisen ajonhallinnan ja mukavuuden, ajoitpa missä tahansa.

50:50. Ei kompromisseja.

Uuden GR Supran paino jakautuuu ihanteellisesti tasan eteen sijoitetun moottorin ja auton takavetoisuuden ansiosta. Jäykän mutta kevyen korirakenteen ansiosta kuljettaja voi nauttia hallitusta ajotuntumasta.

Ensiluokkaista tarkkuutta

Uuden GR Supran kori on erityisen vääntöjäykkä. Sen ansiosta jousitusta ja iskunvaimennusta on voitu säätää yksityiskohtaisemmin, mikä näkyy esimerkiksi erinomaisina kaarreajo-ominaisuuksina. Auton omamassaa on saatu pienemmäksi mm. alumiinia hyödyntämällä, minkä johdosta auto on myös erittäin ketterä ja tehokas.

Kultainen tasapaino

Erinomainen ketteryys, ensiluokkainen vakaus. Tämä on saavutettu säätämällä akseliväli ja raideleveys täydelliseen tasapainoon. Kilparadoilla testatun insinööritaidon avulla GR Suprassa suhdeluku on 1.55, mikä lähentelee täydellisyyttä. Lopputuloksena on ainutlaatuisen hallittu ajokokemus äärimmäisilläkin nopeuksilla.

Suorituskyky

Maantiellä tai radalla, uusi GR Supra on aina kotonaan. Sen 3,0-litrainen, kuusisylinterinen moottori sytyttää kaikki aistisi. Turboahdettu moottori tuottaa 340 hevosvoiman huipputehon ja 500 Nm huippuväännön, ja se kiihtyy nollasta sadan kilometrin tuntinopeuteen vaivaisessa 4,3 sekunnissa. Auton huippunopeus on 250 km/h.
Katso lisää

Valitse tunnelmaan sopiva ajotila

Säädä GR Supra mielentilaasi sopivaksi. Kun vaihdat urheilulliseen ajotilaan, mm. jousitus, vaihteisto ja moottoriäänet tarjoavat sinulle aitoa urheiluauton tuntua. Ja mikäli haluat nauttia autosi suorituskyvystä ja ajamisen riemusta täysillä, valitse rata-ajotila, jolloin ajonvakautus ei juurikaan puutu ajosuorituksiisi.

Aktiivinen tasauspyörästö

Uuden Toyota GR Supran aktiivisen tasauspyörästön ansiosta ajo äärimmäisen tehokasta ja hallittua silloinkin, kun mennään äärirajoilla. Tunnet sen etenkin tiukkojen mutkien jarrutuksissa ja kiihdytyksissä.

8-vaihteinen automaattivaihteisto

Uuden GR Supran kuusisylinterisen moottorin parina on kahdeksanvaihteinen automaattivaihteisto. Ohjauspyörään sijoitettujen vaihteenvalitsimien ansiosta vaihdot onnistuvat nopeasti ja tarkasti.

Tehokas jarruvoima

Jotta kuljettaja saa Suprastaan kaiken irti, on auto varustettu myös tehokkailla Brembon jarruilla. Näyttävät 19-tuumaiset Michelin Pilot Super Sport -renkaat puolestaan tarjoavat erinomaisen pidon.

Hallittu kiihdytys

"Launch Control" -toiminnon ansiosta kiihdytät tehokkaasti ja hallitusti. Supra kiihtyy nollasta sadan kilometrin tuntinopeuteen vaivaisessa 4,3 sekunnissa, ja auton huippunopeus on 250 km/h.

/
Muotoilu

Pitkä konepelti, virtaviivainen kori ja silmää hivelevä kattolinja - Supran muotoilu taatusti sytyttää urheiluautofanien sydämet. Näyttävä ulkoasu on sekoitus urheilullista aerodynaamikkaa ja modernia, suorituskykyä korostavaa muotoilukieltä.
Katso lisää

Tiivistettyä äärimmäisyyttä

GR Supran muotoilukielen voisi tiivistä sanoihin "tiivistettyä äärimmäisyyttä". Teema ilmenee erityisesti auton mittasuhteissa - isot renkaat yhdistettynä lyhyeen akseliväliin ja auton kokonaispituuteen korostavat "tiivistettyä". Auton voimakas olemus, matkustamon mittasuhteet ja erinomainen käsiteltävyys puolestaan korostavat "äärimmäisyyttä".

GAZOO Racingin innoittama aerodynamiikka

Uusi GR Supra ammentaa kilparadoilta saaduista opeista. Sen paino jakautuu ihanteellisesti eteen ja taakse, ja mm. kattolinjan muotoilu sekä takaspoilerin muotoilu parantavat auton aerodynaamisia ominaisuuksia.

Erottuvia yksityiskohtia

Näyttävät 19-tuumaiset renkaat ja erottuvat LED-ajovalot täydentävät Toyota GR Supran voimakkaan ulkoasun. Takasumuvalo ja peruutusvalot puolestaan ilmentävät Supran autourheilujuuria.

Mukavuus

Uusi GR Supra on yhtä lailla kotonaan niin radalla kuin maantielläkin. Kuljettajan ympärille suunniteltu ohjaamo, urheilulliset istuimet ja ensiluokkainen teknologia tarjoavat mukavuutta, silloin kun sitä haluat ja urheiluauton käsiteltävyyttä silloin, kun sitä vaaditaan. Voit hallinnoida mm. multimediatoimintoja ja langattomia puheluita 8,8-tuumaiselta kosketusnäytöltä, ja avaimeton sisäänkäynti- ja käynnistysjärjestelmä sekä iso, laajennettava tavaratila tekevät päivittäisestä ajosta helppoa ja vaivatonta.
Katso lisää

/

Urheilullista menoa

Uuden GR Supran urheilulliset, Alcantara-verhoillut istuimet tarjoavat erinomaisen tuen. Sähkösäätöisistä ja lämmitettävistä istuimista löytyy myös ristiseläntuki ja muistitoiminto.

Mukautuvat ajovalot

Uuden GR Supran ratissa näet aina, mihin olet menossa. Mukautuvissa ajovaloissa ja takavaloissa hyödynnetään LED-teknologiaa, ja kaikki peilit himmenevät automaattisesti. Automaattiset pyyhkijät ja peruutuskamera täydentävät mukavuuden.

Viihdettä unohtamatta

GR Supra on loistava paikka rentoutua. Sen kymmenestä kaiuttimesta koostuva audiojärjestelmä ja 8,8-tuumainen kosketusnäyttö viihde- ja navigaatiojärjestelmien hallintaan lisäävät viihtyvyyttä tien päällä.

Turvallista matkaa

Äärimmäinen urheiluauto on myös äärimmäisen turvallinen. Supra Safety + -varustelu sisältää koko joukon aktiivisia turvallisuusvarusteita, kuten kuolleen kulman varoittimen, kaistavahdin, hätäjarrutuksen ja automaattisen hätäpuhelun.

Ohjaamo

Aidon kilpa-auton tapaan uuden Toyota GR Supran ohjaamo on suunniteltu kuljettajan ympärille. Istuinten säädettävät sivutyynyt ja polvituet auttavat tiukoissa kurveissa, ja digitaalinen mittaristo ja tuulilasinäyttö huolehtivat siitä, että kuljettajalla on kaikki olennainen tieto helposti ja nopeasti saatavilla.
Katso lisää

Tarkoituksenmukainen keskikonsoli

Epäsymmetrinen keskikonsoli jakaa ohjaamoon selkeästi kahtia: kuljettajan paikalla istutaan tiiviisti hallintalaitteiden syleilyssä, kun taas matkustajan paikalla on hiukan väljempää. Keskikonsolista hallitaan mm. kaksialueista automaatti-ilmastointia ja 8,8-tuumaiselta kosketusnäytöltä puolestaan hallinnoidaan mm. audio- ja multimediatoimintoja.

Mielentilaasi sopiva äänimaailma

Uuden GR Supran ratissa voit säätää äänimaailman mielentilaasi sopivaksi. Päivittäisajossa voit valita normaalin ja hienostuneen moottorin äänimaailman. Silloin, kun kaipaat astetta rouheampia soundeja, säädä äänet Sport-asetukselle päästääksesi nauttimaan urheilullisen ajon lisäksi myös urheilullisesta äänimaailmasta.

Suoritusarvot

Moottorin suurin teho 340 hv @ 5 000 - 6 500 rpm
Moottorin suurin vääntö 500 Nm @ 1 600 – 4 500 rpm
Kiihtyvyys
(0-100km/h)
4,3 sekuntia
Huippunopeus
(Rajoitettu)
250 km/h
CO2-päästöt
(WLTP)
188 g/km
/
Prominence Red

Lue lisää TOYOTA GAZOO Racingista

Evästeasetukset sivuillamme

Käytämme Toyota.fi-sivuilla evästeitä parhaan mahdollisen käyttökokemuksen takaamiseksi. Voit jatkaa sivustomme käyttöä normaalisti tai muuttaa evästeasetuksiasi. Muuta evästeasetuksiasi täältä. Jos hyväksyt evästeiden käytön, paina OK.

OK