Ota yhteyttä Toyotaan
Löydä jälleenmyyjäsi
Tilaa Toyota Uutiskirje

Toyota – maailman arvokkain autobrändi

Myös vuonna 2015

Arvostettu Millward Brown-tutkimuslaitos on arvioinut maailman tuotemerkkien eli brändien arvon. BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands –tutkimuksesta käy ilmi, että Toyota on 26,2 miljardin euron brändiarvollaan maailman arvokkain autonvalmistaja.

Toyotan menestys on vakuuttavaa. Toyota on ollut TOP 100 brändilistan ykkösenä kahdeksan kertaa niiden 10 vuoden aikana, kun tutkimus on tehty. Ykkössijan Toyota saavutti, koska sitä pidetään hinta-laatusuhteeltaan oivallisena autona. Sen omistajat ovat autoon tyytyväisiä ja luottavat auton laadukkuuteen. Arvokkaimman brändin ohella Toyota on myös maailman suurin autonvalmistaja ja sen Corolla-malli on maailman eniten myyty automerkki.

Autobrändien listalla toisena on BMW ja kolmantena on toinen saksalaismerkki Mercedes-Benz.

Kymmenen arvokkainta autobrändiä 2015:
1. Toyota 28,9 mrd dollaria
2. BMW 26,3 mrd dollaria
3. Mercedes-Benz 21,8 mrd dollaria
4. Honda 13,3 mrd dollaria
5. Ford 13,1 mrd dollaria
6. Nissan 11,4 mrd dollaria
7. Audi 10,1 mrd dollaria
8. Volkswagen 9,3 mrd dollaria
9. Land Rover 5,0 mrd dollaria
10. Lexus 4,3 mrd dollaria

Lue lisää Toyotan laadusta

Evästeasetukset

Käytämme Toyota.fi-sivuilla evästeitä parhaan mahdollisen käyttökokemuksen takaamiseksi. Voit jatkaa sivustomme käyttöä normaalisti tai muuttaa evästeasetuksiasi. Lue täältä ohjeet evästeasetustesi muuttamiseen. Jos hyväksyt evästeiden käytön, klikkaa tästä:

Parantavat sivuston turvallisuutta ja mahdollistavat sivustolla liikkumisen sekä olennaisten toimintojen käyttämisen.

Toiminnallisuusevästeitä käytetään analytiikkaan, ponnahdusikkunoihin, yleisen tehokkuuden parantamiseen ja seurantaan.

Käytämme näitä evästeitä muistamaan kirjautumistietosi ja parantamaan käyttökokemustasi, esimerkiksi muistamalla tekemiäsi valintoja.

Nämä evästeet mahdollistavat kokonaisvaltaisen kokemuksen: ne säilyttävät kirjautumistietosi ja osaavat tarjota palveluita lähellä sijaintiasi. Niiden johdosta voit myös nähdä sinulle suunnattua mainontaa Toyotan verkkosivujen ulkopuolella.