Toyota selvä ykkönen taas kerran!

Suomen luotetuin

Toyota on valittu Reader’s Digestin vuosittain tehtävässä Luotetuin Merkki -tutkimuksessa Suomen luotetuimmaksi automerkiksi jo neljännentoista kerran.

Tutkimuksessa arvioitavat ominaisuudet olivat: laatu, hintansa arvoinen, vahva tuotekuva, kuluttajien tarpeiden ymmärtäminen ja eettisesti vastuullinen.

Toyota sai omassa kategoriassaan tuotemerkin luotettavuuteen liittyvistä maininnoista peräti 17,2 %. Erityisen suurta luottamus Toyotaan oli alle 50-vuotiaiden vastaajien keskuudessa (21 %).

Tutkimukseen vastasi 1 896 henkilöä. Lopulliset tulokset painotettiin iän ja sukupuolen mukaan + 20 vuotta täyttänyttä väestöä vastaavaksi.

Vuoden 2017 Luotetuin Merkki -tutkimus tehtiin nettikyselynä yhteistyössä brittiläisen tietojenkäsittelytoimiston Frameworkin ja Wyman&Dillon -tutkimustoimiston kanssa viime vuodenvaihteessa. Suomessa tutkimus on toteutettu vuosittain alkaen vuodesta 2001.

Kaikki tuotemerkkeihin liittyvät kysymykset ovat avoimia, eli vastaajalle ei anneta valmista listaa, mistä valita, vaan hän kirjoittaa itse mihin merkkiin hän kussakin tuoteryhmässä eniten luottaa. Näin kaikilla tuotemerkeillä on yhtälainen mahdollisuus tulla valituksi luotetuimmaksi.

Lue lisää Toyotan laadusta

Evästeasetukset

Käytämme Toyota.fi-sivuilla evästeitä parhaan mahdollisen käyttökokemuksen takaamiseksi. Voit jatkaa sivustomme käyttöä normaalisti tai muuttaa evästeasetuksiasi. Lue täältä ohjeet evästeasetustesi muuttamiseen. Jos hyväksyt evästeiden käytön, klikkaa tästä:

Parantavat sivuston turvallisuutta ja mahdollistavat sivustolla liikkumisen sekä olennaisten toimintojen käyttämisen.

Toiminnallisuusevästeitä käytetään analytiikkaan, ponnahdusikkunoihin, yleisen tehokkuuden parantamiseen ja seurantaan.

Käytämme näitä evästeitä muistamaan kirjautumistietosi ja parantamaan käyttökokemustasi, esimerkiksi muistamalla tekemiäsi valintoja.

Nämä evästeet mahdollistavat kokonaisvaltaisen kokemuksen: ne säilyttävät kirjautumistietosi ja osaavat tarjota palveluita lähellä sijaintiasi. Niiden johdosta voit myös nähdä sinulle suunnattua mainontaa Toyotan verkkosivujen ulkopuolella.