Siirry sisältöön (Paina Enter)
Toyota palvelee
loading content

Edistyneet ominaisuudet jo vakiona


Uusi Toyota bZ4X on nyt ennakkomyynnissä ja ensimmäiset autot saapuvat koeajettavaksi joulukuussa 2025.

  • Nopeampi lataus

    Toyota bZ4X latauksessa

    Saatavilla oleva 22 kW:n sisäinen laturi tarjoaa entistä nopeamman ja tehokkaamman latauksen.

  • Akun esilämmitys

    Toyota bZ4X ajaa lumisessa maisemassa

    Akun esilämmitys parantaa latausnopeutta ja auton suorituskykyä kylmissä olosuhteissa.

  • Pidempi toimintamatka

    Toyota bZ4X ajaa maaseudulla

    Suurempi 73,1 kWh:n akkuversio (bruttokapasiteetti) tarjoaa jopa 569 km:n sähköisen toimintamatkan (WLTP).

  • AWD X-Mode -nelivetojärjestelmä

    Toyota bZ4X ajaa luonnossa

    Saatavilla oleva neliveto ja AWD X-Mode -ajotila mahdollistavat sujuvan etenemisen olosuhteista riippumatta.

  • Ylellinen ohjaamo

    Toyota bZ4X:n ohjaamo

    Täydellisen päivityksen läpikäynyt ohjaamo 14" suurella multimedianäytöllä nostaa ajokokemuksen täysin uudelle tasolle.

  • Saumaton yhdistettävyys

    Toyota bZ4X:n multimedianäyttö

    Älypuhelimen integrointiominaisuudet, langaton latausteline sekä USB-C-liitännät pitävät laitteesi ladattuina ja yhteydet toiminnassa matkan aikana.

  • Turvallisuus vakiona

    Toyota bZ4X ajaa lumella

    Uusimman sukupolven Toyota Safety Sense -turvajärjestelmä sisältää laajan kirjon erilaisia ajoa tukevia sekä turvallisuutta lisääviä toimintoja.

  • Connected-palvelut

    Toyota bZ4X:n omistaja käyttää MyToyota-sovellusta

    MyToyota-sovelluksen avulla voit mm. tarkistaa akun varaustason, ajastaa latauksen ja etsiä julkisia latauspisteitä.

Forced client side injection based on cached strategy

POST https://dxp-webcarconfig.toyota-europe.com/v1/grade-selector/fi/fi?modelId=7fb7f6d1-dbbc-4886-98ea-d1856e3815db&utm_campaign=OEM-FI-FI-B-Model-bZ4X-X-X-Exact%2BPhrase&gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=15238742075&gbraid=0AAAAAD8B59OJFmSyMDTGpIFWe7aULFdUn&gclid=EAIaIQobChMIwKjqiaWkkQMV31WRBR0QZA7-EAAYASADEgL8tvD_BwE

Toyota-latauspaketti nyt 499 €

Latauspaketti sisältää Toyota Connected -latausaseman, pääsyn Toyotan latausverkostoon ja sähköä jopa 1 000 km:n ajomatkaan.
Lue lisää

Usein kysyttyjä kysymyksiä

WLTP-toimintamatka on virallinen, vakio-olosuhteissa (lämpötila 23°C, ilmastointi pois päältä, suoritetaan alustadynamometrillä) suoritettu laboratoriomittaus. Sen tehtävä on auttaa kuljettajia vertailemaan täyssähköautoja samoilla kriteereillä. Kaikissa sähköautoissa nähdään ero toteutuneissa kulutus- ja sähköajokantamalukemissa verrattuna WLTP-kulutukseen ja -toimintamatkaan.

Uusi Toyota bZ4X tarjoaa jopa 444–569 km:n* sähköajokantaman yhdellä latauksella.

 

*Sähköajokantama ja sähkönkulutus on mitattu WLTP-standardin mukaisesti kontrolloidussa ympäristössä. Toteutuneet arvot saattavat poiketa mitatusta. Sähköajokantamaan ja sähkönkulutukseen vaikuttavat ajotapa sekä muut tekijät mm. lämpötila, tieolosuhteet, liikenne, ajoneuvon kunto, varustelu, kuorma ja matkustajien määrä.

Sähköauton toimintamatkaa voi pidentää muutamalla käytännöllisellä tavalla. Vältä voimakkaita kiihdytyksiä ja pysähdyksiä, sillä tasainen ajotapa säästää energiaa. Hyödynnä mahdollisuuksien mukaan auton regeneratiivista jarrutusta, joka palauttaa energiaa akkuun. Lisäksi auton lämmittäminen tai viilentäminen ennen liikkeelle lähtöä voi säästää akun varausta, erityisesti kylmällä säällä.

 

ECO MODE -ajotilan valitseminen vaikuttaa auton kaasupolkimen vasteeseen sekä sähkömoottorien ohjaukseen, pyrkien tehostamaan energiankulutusta ja pidentämään toimintamatkaa. Lisäksi tämä ajotila ottaa automaattisesti käyttöön lämmitys- ja ilmastointijärjestelmän energiatehokkaan ECO-toimintatilan. Voit vähentää autosi energiankulutusta myös välttämällä matalia rengaspaineita ja ylimääräistä kuormaa.

150 kW:n DC-pikalatausasemalla akun 80 % varaustaso on saavutettavissa nopeimmillaan noin 30 minuutissa. Akuston 80 % varaustason saavuttamisen jälkeen lataaminen hidastuu DC-lataustavalla akun suojelemiseksi.

 

Latausteho ja -aika on mitattu kontrolloidussa ympäristössä ja vakiolämpötilassa. Toteutuneet arvot saattavat poiketa mitatusta. Suurin hetkellisesti saavutettava latausteho voi poiketa selvästi keskimääräisestä lataustehosta. Lataustehoon ja -aikaan vaikuttavat mm. käytetty latauspiste, auton käyttö, akuston varaus, lämpötila ja peräkkäisten latausten tiheys.
 

Uutta Toyota bZ4X -mallia voidaan ladata yhden vuorokauden (24 h) aikana pikalatauksella täydellä teholla noin 240 kWh (73,1 kWh akulla varustetut mallit) tai noin 190 kWh (57,7 kWh akulla varustetut mallit). Edellä mainitun energiamäärän täytyttyä pikalataustehoa rajoitetaan. Latauskertoja, millä tämä energiamäärä saavutetaan, ei lasketa.

Toyota bZ4X:n akun esilämmitystoiminto optimoi akun lämpötilan ennen ajoa tai latausta parantaen näin latausnopeutta ja auton suorituskykyä kylmissä olosuhteissa. Akun esilämmitystoiminnon voi käynnistää joko asettamalla julkisen latausaseman määränpääksi navigoinnissa tai manuaalisesti multimediakeskuksen näytöltä.


Jos uutta Toyota bZ4X -mallia ladataan toistuvasti kylmissä olosuhteissa ilman akun esivalmistelua (=esilämmitystä), rajoitetaan pikalataustehoa. Mikäli näin tapahtuu, useampi peräkkäinen AC-lataus palauttaa DC-lataustehon ennalleen.

Täyssähköautomme ovat aivan yhtä luotettavia ja pitkäikäisiä kuin muutkin mallimme, edellyttäen, että niitä huolletaan vuosittain. Kuten kaikki Toyota-autojen osat, myös sähköautojemme akustot on suunniteltu kestämään. Vielä 10 vuoden käytön ja miljoonan ajetun kilometrin jälkeen akustot kykenevät saavuttamaan vähintään 70 prosenttia alkuperäisestä suoritustasostaan.

Kampanjaehdot:
Rahoituskampanja koskee uusia yksityisasiakastilauksia Toyota bZ4X -malleille. Kampanja on voimassa toistaiseksi.
 

Uuden Toyota bZ4X -mallin DC-pikalatauksessa huomioitavaa:

Toyota tarjoaa täyssähköisiin henkilöautomalleihinsa jopa kymmeneen vuoteen tai miljoonaan kilometriin ulottuvan, Toyota-määräaikaishuollon aktivoiman akkuturvan. Akkuturva takaa, ettei auton korkeajänniteakun kapasiteetti (SOH, State of Health) laske alle 70 % tasolle turvan voimassaoloaikana.

Jotta auton korkeajänniteakun kunnon säilyminen korkealla tasolla voidaan varmistaa, ohjaa auto korkeajänniteakun käyttöä niin ajotilanteissa kuin latauksissakin hyvin tarkasti. Erityisesti toistuvien pikalatauksien korkeajänniteakkua kuluttavien ominaisuuksien hallinta on olennaisessa asemassa, jotta korkeajänniteakun kunto voidaan taata pitkälle tulevaisuuteen. Seuraavat seikat on syytä huomioida uuden Toyota bZ4X -mallin DC-pikalatauksien suhteen:

  1. Uuden Toyota bZ4X -mallin suurin pikalatausteho on 150 kW. Tämä mahdollistaa nopeimmillaan 10 – 80 % latauksen tapahtuvan noin 30 minuutissa. Todellinen latausaika vaihtelee aina olosuhteiden (esim. ulkolämpötila, akun lämpötila, akun varaustaso ym.) mukaan.
  2. Uusi Toyota bZ4X -malli on varustettu korkeajänniteakun esivalmisteluominaisuudella. Sen avulla korkeajänniteakkua voidaan esilämmittää tai -viilentää ennen pikalatausta, sillä akun saattaminen noin 25 asteen lämpötilaan mahdollistaa optimaalisen lataustapahtuman.
  3. Uutta Toyota bZ4X -mallia voidaan ladata yhden vuorokauden (24 h) aikana pikalatauksella täydellä teholla noin 240 kWh (73,1 kWh akulla varustetut mallit) tai noin 190 kWh (57,7 kWh akulla varustetut mallit). Edellä mainitun energiamäärän täytyttyä pikalataustehoa rajoitetaan. Latauskertoja, millä tämä energiamäärä saavutetaan, ei lasketa.
  4. Jos uutta Toyota bZ4X -mallia ladataan toistuvasti kylmissä olosuhteissa ilman akun esivalmistelua (=esilämmitystä), rajoitetaan pikalataustehoa. Mikäli näin tapahtuu, useampi peräkkäinen AC-lataus palauttaa DC-lataustehon ennalleen.


Lopulliset autokohtaiset arvot vahvistetaan ajoneuvokohtaisella COC-todistuksella.

Sähköajokantama ja sähkönkulutus on mitattu WLTP-standardin mukaisesti kontrolloidussa ympäristössä. Toteutuneet arvot saattavat poiketa mitatusta. Sähköajokantamaan ja sähkönkulutukseen vaikuttavat ajotapa sekä muut tekijät, mm. lämpötila, tieolosuhteet, liikenne, ajoneuvon kunto, varustelu, kuorma ja matkustajien määrä