1. Omistajalle
  2. Ohjeet
  3. Multimedia
Ota yhteyttä
Ota yhteyttä

Multimedialaitteet

Nauti matkastasi uudella tavalla

Toyotan multimedialaitteet on suunniteltu mukavampaan matkantekoon. Saat kartat ja ajo-ohjeet matkallesi, nautit lempimusiikistasi ja hoidat puhelut turvallisesti. Jotta saat multimedialaitteestasi parhaan hyödyn, rekisteröi itsellesi MyToyota-tili. 

 
Navigaattorin karttojen päivitys

Voit päivittää navigaattorisi kartat itse. Seuraa ohjeita sivuillamme ja karttapäivitys sujuu joustavasti.

Käytä mobiililaitteitasi autossasi langattomasti Bluetooth®-teknologialla.

Laitteiden ja niiden yhteensopivuuden mukaan voit puhua hands free -puheluita, lukea tekstiviestejä, kuunnella musiikkia ja käyttää erilaisia mobiilipalveluita. Tarkista täältä ajoneuvoosi sopivat puhelimet.

Sovelluskauppa

Yhdistämällä autosi multimediajärjestelmän tilillesi pääset: lataamaan uusimmat karttapäivitykset sekä sovellusversiot. Kirjautumalla MyToyota-tilillesi voit lisätä tuotteita ostoskoriin.

Toyota Touch & Go -ohjeita

Toyota Touch & Go käyttöohjeesta löydät ohjeet mm. navigointiin, matkapuhelimen handsfreen käyttöön ja ohjelmisto- ja karttapäivityksiin. Ohjeita laitteen käyttöön ja asetuksiin on myös autossa mukana olevassa Toyota Touch & Go -ohjekirjassa.

Haluaisitko kysyä vielä jotain Toyotan multimedialaitteista? Ehkä sinua kiinnostaa tietää miten lähettää viesti ajon aikana tai että käyttääkö Spotify jatkuvasti mobiilidataa? Tutustu multimedialaitteista usein kysyttyihin kysymyksiin.

Multimedia

Usein kysytyt kysymykset

Alla mallikohtainen lista tällä hetkellä käytössä olevista multimediajärjestelmistä:

  • AYGO: X-Touch / X-touch, Apple CarPlay / Android Auto -ominaisuudella 
  • C-HR: Touch 2 / Touch 2 with Go / Apple CarPlay / Android Auto -ominaisuudella 
  • Corolla: Touch 2 / Touch 2 with Go / Apple CarPlay / Android Auto -ominaisuudella 
  • GT86: Touch 2 / Touch 2 with Go (tämä malli ei enää myynnissä)
  • Hilux: Touch 2 / Touch 2 with Go / Apple CarPlay / Android Auto -ominaisuudella 
  • Land Cruiser: Touch 2 with Go / Apple CarPlay / Android Auto -ominaisuudella
  • Prius: Touch 2 / Touch 2 with Go / Apple CarPlay / Android Auto -ominaisuudella
  • Prius+: Touch 2 / Touch 2 with Go (tämä malli ei enää myynnissä)
  • Prius Plug-in: Touch 2 with Go / Apple CarPlay / Android Auto -ominaisuudella
  • Proace: Pro Touch / Apple CarPlay / Android Auto -ominaisuudella
  • Proace EV: Pro Touch / Apple CarPlay / Android Auto -ominaisuudella
  • Proace Verso: Pro Touch / Apple CarPlay / Android Auto -ominaisuudella
  • RAV4: Touch 2 / Touch 2 with Go / Apple CarPlay / Android Auto -ominaisuudella 
  • RAV4 Plug-in: Touch 2 / Touch 2 with Go / Apple CarPlay / Android Auto -ominaisuudella

Älypuhelinintegraation avulla voit tarkastella ja käyttää tiettyjä puhelimen sovelluksia ja toimintoja autosi multimedialaitteen näytöltä; mm. navigaatiopalveluita (Apple-puhelimen kartat, Google Maps, Waze jne.), puhelutoimintoja, viestipalveluja (tekstiviestit, WhatsApp jne.), musiikkipalveluita (Spotify, Apple Music, Deezer jne.), kalenterimerkintöjä sekä sääennusteita.

Ei. Palvelujen käyttämiseksi puhelin on yhdistettävä autoon USB-kaapelin avulla. Suosittelemme käyttämään valmistajan hyväksymiä kaapeleita, kuten Applen latauskaapelia.

Mikäli käytät Apple CarPlay- tai Android Auto -palvelua ensimmäisen kerran, seuraa multimedialaitteesi näytölle tulevia ohjeita. Palvelu pyytää sinua ensin hyväksymään käyttöehdot. Mikäli käytät Android-puhelinta, palvelu saattaa myös pyytää sinua asentamaan sovelluksen matkapuhelimeesi.

Karttapalvelut käyttävät puhelimen mobiilidataa, kun reittiä lasketaan. Kun reitti on laskettu, puhelin hyödyntää GPRS-tiedonsiirtoa eikä käytä jatkuvasti mobiilidataa. Mikäli reitti syystä tai toista lasketaan uudelleen, käyttää karttapalvelut mobiilidataa jälleen reitin laskemiseen.

Varmista, että puhelimesi ei ole virransäästötilassa. Virransäästötila kytketään päälle tai pois puhelimen asetuksista, tyypillisesti kohdasta "akku".

Useimmiten kyllä, mutta joissakin matkapuhelimissa/karttapalveluissa määränpään hakeminen postinumeron perusteella ei ole mahdollista.

Kyllä. Musiikkipalveluiden käyttäminen kuluttaa puhelimen mobiilidataa, ellet ole ladannut kuuntelemaasi musiikkia puhelimesi muistiin.

Tämä riippuu käytössäsi olevasti matkapuhelimesta ja siihen ladatusta ohjelmistosta. Voit kokeilla äänikomentojen toimivuutta sanomalla "Ok Google" tai "Hei Siri". Mikäli tämä ei toimi Android-puhelimessasi, kokeile uudelleen asennettuasi puhelimeesi Google Assistant -sovelluksen. Mikäli äänikomennot eivät tämän jälkeenkään toimi, matkapuhelimesi ei todennäköisesti tue äänikomentojen käyttöä.

Kyllä. Huomaathan kuitenkin, että käytettävyys vaihtelee riippuen käytössäsi olevasta matkapuhelimesta ja musiikkisovelluksesta.

Et voi, ellet ole ehtinyt laskea reittiä, kun puhelimesi vielä oli yhteydessä internetiin, tai ellet ole ladannut offline-tilassa käytettäviä karttoja. Tutustu ohjeisiin Google Maps -verkkosivulla.

Kyllä. Huomaathan kuitenkin, että puhelin hyödyntää oletusarvoisesti Applen karttoja, ellet vaitse manuaalisesti Google Maps -karttoja käyttöön.

Kun saat uuden viestin, ilmoitusruutu ilmestyy multimedialaitteesi näytölle, esim. "WhatsApp-viesti Jaanalta". Viestiä ei lueta ääneen, ellei joku paina ilmoitusruutua.

Voit lähettää viestejä ajon aikana äänikomentojen avulla. Voit sanoa esim. "Ok Google / Hei Siri, lähetä tekstiviesti äidille". Järjestelmä vastaa sinulle "ok" ja kysyy viestin sisältöä. Sano ääneen viesti, jonka haluat lähettää. Auto lukee sinulle viestin ääneen varmistaakseen, että viesti kuultiin oikein. Sen jälkeen sinulta kysytään, haluatko korjata viestiä tai lähettää sen.

Kyllä, ellet ole ohjelmoinut palvelua tunnistamaan ainoastaan sinun äänesi. Tarkasta matkapuhelinvalmistajasi verkkosivuilta, onko tämä mahdollista matkapuhelimessasi.

Voit tarkastaa säätiedot äänikomentojen avulla. Sano esim. "Ok Google / Hei Siri, millainen sää on [Kohteessa] tänään?