Toyota on pysynyt maailman arvokkaimpien brändien listalla jo usean vuoden ajan. Toyota on vuoden 2017 tutkimuksen mukaan maailman arvokkain autobrändi, ja maailman kaikkien brändien listalla Toyota on sijalla 7. Toyotan markkina-arvo oli tutkimuksen tekohetkellä noin 50 miljardia dollaria. Vuoden 2017 tutkimuksessa todettiin, että menestyneimmät brändit pitävät asiakkaansa toimintansa keskiössä. Asiakkaiden luottamus ja laadukkaiden autojen valmistus ovatkin olleet olennainen osa Toyotan arvopohjaa jo yrityksen alkuajoista lähtien. Lisäksi tutkimuksessa korostettiin muutosvalmiuden olevan yksi tärkeistä tekijöistä, jotka korostuivat vuoden 2017 10 arvokkaimman brändin joukossa. Nopeasti muuttuva maailma vaatii kykyä mukautua muutoksiin, ja vahvimmilta brändeiltä tällaista kykyä löytyy.
Toyota on, paitsi maailman arvokkain autobrändi, myös yksi maailman suurimmista autonvalmistajista. Esimerkiksi vuonna 2017 Toyota Motor Companyn valmistamia autoja myytiin yli 10 miljoonaa kappaletta.
Best Global Brands 2017
Arvokkaimmat brändit tutkimuksen kohteena