Interbrandin mukaan kuluttajat ovat aiempaa vaativampia: ”Julkaisimme ensimmäisen raporttimme 20 vuotta sitten. Tämän päivän kuluttajat ovat tiedostavampia ja vaativampia kuin koskaan ennen. Tarjontaa on aiempaa enemmän, eivätkä kuluttajat ole yhtä uskollisia brändeille kuin aiempina vuosina. Brändejä arvioidaan yhtä enemmän konkreettisten tekojen kuin lupausten kautta, ja kuluttajan luottamus brändiä kohtaan on noussut tärkeään asemaan.”
Autoala elää historiansa suurinta murroskautta, ja isot teknologiajätit, jotka nousevat tutkimuksen kärkisijoille, tuovat oman lisänsä alan kohtaamiin haasteisiin. Parhaiten pärjäävät autobrändit ovat jo tehneet toimintaansa sellaisia muutoksia, joiden avulla pystytään vastaamaan paremmin kuluttajien nopeasti kasvaviin vaatimuksiin.
Toyota pyrkii määrätietoisesti kohti sellaista yhteiskuntaa, joka huomioi ympäristön ja jossa liikkuminen on mahdollista kaikille. Se onkin muuttumassa autoja valmistavasta yrityksestä yritykseksi, joka tarjoaa kattavia liikkumispalveluja kaikille. Matka kohti uutta päämäärää vaatii myös uudenlaista yhteistyötä alan eri toimijoiden kanssa. Toyota onkin avannut huomattavan määrän omistamiaan patentteja vapaaseen käyttöön.
- Toyota
- Mercedes-Benz
- BMW
- Honda
- Ford
- Huyndai
- Volkswagen
- Audi
- Porsche
- Nissan