WeThe15 -kampanjan tavoitteena on tehdä maailmasta entistä yhdenvertaisempi paikka elää. Luku 15 viittaa laskennalliseen prosenttiosuuteen maailman väestöstä, jolla on jokin vamma. Se on noin 1,2 miljardia ihmistä, joka seitsemäs meistä. Kampanjan johtoajatuksena on, että tuo lukema on aivan liian suuri sivuutettavaksi.
Useita merkittäviä rakennuksia ja maamerkkejä ympäri maailman, mm. Colosseum Roomassa, London Eye Lontoossa ja Niagaran putoukset Pohjois-Amerikassa valaistaan vammaisuutta symboloivalla violetilla värillä kampanjan lanseerauspäivänä 19.8. – viisi päivää ennen Tokion 2020 paralympialaisten alkua. Kampanja on näyttävästi esillä myös Helsingissä, jossa päärautatieaseman torni valaistaan violetilla värillä torstaina klo 21. Lisäksi Yleisradion Pasilassa sijaitseva linkkitorni valaistaan violetilla värillä joka ilta viikon ajan.