1. Autot
  2. AWDi Hybrid
Toyota palvelee

 Ensiluokkainen ajettavuus

Corolla Cross Hybrid on luotettava kumppani niin maantielle kuin kaupunkiin. Sen tehokas hybridimoottori tarjoaa erinomaisen suorituskyvyn ja luokkansa kärkeä olevan polttoainetaloudellisuuden. Corolla Cross Hybrid hyödyntää TNGA-alustarakennearkkitehtuurin GA-C -kokoluokan versiota, mikä tuo ennestään tuttuja ja siten odotettuja ominaisuuksia autoon. Näitä ominaisuuksia ovat TNGA:lle ominaiseen tyyliin tyylikäs ulko- ja sisädesign, loistava tilankäyttö, uusimmat teknologiset ratkaisut sekä erinomainen ajettavuus.

Saatavilla AWD-i -neliveto

Corolla Cross Hybrid on saatavilla AWD-i -nelivetojärjestelmällä, joten liikkeelle lähtö liukkaalla ja ajaminen hankalammassakin maastossa on sujuvaa. Neliveto on toteutettu taka-akselilla sijaitsevalla erillisellä 30,6 kW:n tehoisella sähkömoottorilla.

Nelivetojärjestelmää on hienosäädetty entisestään ajettavuuden osalta. Toyotan liki neljännesvuosisadan kokemus hybridijärjestelmistä on mahdollistanut järjestelmän kehittämisen siten, että kuljettaja kokee kaikissa ajotilanteissa erittäin lineaarisen, ennustettavan ja ohjattavissa olevan tunteen. 

 

 

 

Erinomainen ajotuntuma

Corolla Cross Hybrid on ajo-ominaisuuksiltaan vakaa sekä helppo käsitellä. Monivarsituennan ansiosta Corolla Cross Hybrid tarjoaa erinomaisen ja pehmeän ajettavuuden, sekä matkustusmukavuutta myös takapenkkiläisille. Auton suurempi maavara mahdollistaa korkeamman ajoasennon, joten kuljettajalla on aina täydellinen näkyvyys ympäristöön.  

 

 

 

Tehokas hybridi

Uusi, viidennen sukupolven hybridijärjestelmä

Corolla Cross on ensimmäinen Toyotan malli, jossa käytetään täysin uutta, viidennen sukupolven hybridijärjestelmää. Järjestelmä kehittää edeltäjiään suuremman vääntömomentin, käyttää entistä useammin ja tehokkaammin pelkkää sähköä liikkumiseen. Järjestelmän energiatehokkuus ei palvele ainoastaan taloudellisuutta vaan myös nautinnollista ajokokemusta.

Voimansiirron voitelujärjestelmää on parannettu sekä rakenteellisesti että matalaviskositeettisen voiteluöljyn käytön kautta. Tämä tukee energiatehokkuutta ja vähentää niin mekaanista kuin sähköistä hävikkiä.

Uusin litiumioni-akkuteknologia mahdollistaa entistä tehokkaamman korkeajänniteakun, joka on kuitenkin samalla 40 % aiempaa kevyempi. Sekä polttomoottorin että sähkömoottorien tehoa on kasvatettu 8 %. 2,0-litraiseen polttomoottoriin perustuvan järjestelmän suurin ulostuloteho on nyt 145 kW / 197 hv. 1.8-litraisessa vastaava luku on 103 kW / 140 hv.