1. Autot
  2. Powertrains
Toyota palvelee

Sähköistä liiketoimintasi

Täyssähköinen Proace City on täydellinen ratkaisu kaupunkiajoon. Tämä moderni pakettiautoversio tarjoaa päästötöntä ja hiljaista ajoa niin kaupungissa kuin sen ulkopuolella. Sähköauton välitön vääntö takaa sujuvan ja ketterän ajokokemuksen tehden liikenteessä navigoimisesta helppoa ja mukavaa. Lisäksi sähköauton edullisemmat käyttökustannukset, kuten alhaisemmat huoltokulut tekevät siitä taloudellisen vaihtoehdon yrittäjille. 

Proace City EV:n sähkömoottori 50 kWh:n akulla tarjoaa entistä paremman hyötysuhteen. Mallin kulutus ja kantama ovat parantuneet huomattavasti sähkoisen toimintamatkan ollessa jopa 337 km*.

 

Lataaminen

Proace City EV:n akun koko on aina 50 kWh, ja maksimi latausteho DC-pikalatausasemasta 100 kW. AC-hidaslataus on myös nopeaa auton kolmivaiheisen 11 kW:n tehoisen sisäisen laturin (OBC) ansiosta. Nopeimmillaan mallin akku latautuu 80%:n varaustasoon pikalatauksessa n. 30 minuutissa**, ja kolmivaiheisessa AC-hidaslatauksessa 100% kapasiteettiin n. 5-7 tunnissa.**

Ajotilavalitsin

Ajotilavalitsin mahdollistaa Proace City EV:n suorituskyvyn räätälöinnin ajotarpeidesi mukaan. Valitse Power vahvaan kiihdytykseen, tasapainoinen Normal jokapäiväiseen ajoon ja Eco maksimoidaksesi sähköinen toimintamatka pidemmillä matkoilla.

Multimedia

Tärkeät tiedot kuten jäljellä oleva sähköajokantama tai lähimmät latausasemat ovat aina selkeästi saatavilla suurella teräväpiirtoisella 10” kosketusnäytöllä (Comfort-varustetasosta alkaen).

Regeneratiivinen jarrutus

Jarrutuksen regenerointia voi nyt  säätää kolmessa asennossa (Light, Medium & Strong) ohjauspyörän kytkimestä, joka tekee ajamisesta vaivattomampaa ja mahdollistaa voimakkaamman latauksen pitkissä alamäissä.  Regeneratiivinen jarrutus muuntaa osan liike-energiasta takaisin sähköenergiaksi, joka varastoidaan auton akkuun. Tämä energia voidaan käyttää myöhemmin auton liikkumiseen, mikä lisää auton sähköistä toimintamatkaa. Regeneratiivinen jarrutus parantaa energiatehokkuutta erityisesti kaupunkiajossa, missä on paljon pysähdyksiä ja liikkeellelähtöjä. 
  • Akku

    50 kWh

  • Sähköajokantama

    jopa 337km (+50km)*

  • Teho

    100 kW

 

Taloudellisuutta ja tehoa

Valittavana on kaksi tehokasta dieselmoottoria, jotka tarjoavat tehoa ja suorituskykyä taloudellisuudesta tinkimättä. Lisäksi saatavilla on 1.2 110 bensiinimoottori manuaalivaihteisena.

  • Proace Cityn 1.5D -moottorin voi valita joko 100 hv tai 130 hv teholla.

     

  • Proce Cityn tehokkaa moottorit ovat myös taloudellisia dieselmallien polttoaineen kulutuksen ollessa 5.2-5.8 l/100 (km).
  • Proace City-mallin  turvallisuusvarusteet on suunniteltu täyttämään juuri sinun tarpeesi ja varmistamaan että matkasi sujuu turvallisesti. Vakiona mm..

    • Pre Collision -järjestelmä (PCS)
    • Vakionopeussäädin nopeudenrajoittimella
    • Liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä (RSA)
    • Nopeusavustin, Intelligent Speed Assistance (ISA)
    • Kaistanpitoavustin (LKA)
    • Kuljettajan tarkkaavaisuuden valvontajärjestelmä
    • Hämärätunnistin
    • Automaattiset kaukovalot
    • Takapysäköintitutkat​
  • Moottorit

     1.2l bensiini & 1.5l diesel

  • Maksimiteho

    130hv

  • Kulutus

    5.2-6.6 l/100 (km)

  • CO2

    143-167 g/km

Huom!Lopulliset tiedot vahvistuvat tyyppihyväksynnän valmistuttua, ja tarkemmat tiedot löytyvät ajoneuvokohtaiselta COC-todistukselta

 

*Sähköajokantama ja sähkönkulutus on mitattu WLTP-standardin mukaisesti kontrolloidussa ympäristössä. Toteutuneet arvot saattavat poiketa mitatusta. Sähköajokantamaan ja sähkönkulutukseen vaikuttavat ajotapa sekä muut tekijät, mm. lämpötila, tieolosuhteet, liikenne, ajoneuvon kunto, varustelu, kuorma ja matkustajien määrä.

**Latausteho ja -aika on mitattu kontrolloidussa ympäristössä ja vakiolämpötilassa. Toteutuneet arvot saattavat poiketa mitatusta. Suurin hetkellisesti saavutettava latausteho voi poiketa selvästi keskimääräisestä lataustehosta. Latausteho voi olla merkittävästi tavanomaista matalampi esim. Suomen talviolosuhteissa. Lataustehoon ja -aikaan vaikuttavat mm. käytetty latauspiste, lämpötila, auton käyttö, akuston varaus, lämpötila ja peräkkäisten latausten tiheys.