Toyota taas ykkösenä

Toyota valittiin maailman arvokkaimmaksi autobrändiksi myös vuonna 2017.

Toyota piti odotetusti asemansa maailman arvokkaimpana autobrändinä vuoden 2017 BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands -vertailussa. Vertailun on toteuttanut markkinatutkimusyhtiö Kantar Millward Brown.

Toyotan brändin arvo on nyt 28,7 miljardia dollaria. Toyota jätti taakseen mitalisijoille yltäneet BMW:n ja Mercedes-Benzin. Maailman sadan arvostetuimman brändin joukkoon pääsi vain kuusi automerkkiä, joista Toyota oli siis arvostetuin.

Katso koko Interbrandin Best Global Brands 2017 -lista

Tutkimusjohtaja Peter Walshen mukaan Toyota nähdään laatumerkkinä, johon yksinkertaisesti luotetaan. Autoala muuttuu nopeasti, ja autovalmistajat etsivät jatkuvasti uusia tapoja sopeutua muuttuvaan maailmaan esimerkiksi uudenlaisten teknologioiden ja yhteistyöhankkeiden avulla. Walshe kertookin, että top 10:n joukkoon sijoittuvat autobrändit ovat investoineet todella vahvasti teknologiaan ja parhaiten menestyvät brändit mukautuvat asiakkaiden tarpeisiin.

Toyotan menestys tutkimuksessa on ollut vakuuttavaa. Se on ollut arvokkain autobrändi 10 vuonna 12:sta, jolloin tutkimusta on tehty.

Arvokkaimmat autobrändit 2017
1. Toyota 28,7 mrd dollaria
2. BMW 24,6 mrd dollaria
3. Mercedes-Benz 23,5 mrd dollaria
4. Ford 13,1 mrd dollaria
5. Honda 12,2 mrd dollaria
6. Nissan 11,3 mrd dollaria
7. Audi 9,4 mrd dollaria
8. Tesla 5,9 mrd dollaria
9. Land Rover 5,5 mrd dollaria
10. Porsche 5,1 mrd dollaria
Evästeiden käyttöehdot

Käytämme evästeitä sivuillamme tarjotaksemme käyttäjille parempaa palvelua. Jos hyväksyt evästeiden asettamisen koneellesi, voit jatkaa sivuston käyttöä normaalisti. Muussa tapauksessa voit muuttaa evästeasetuksia.