Toyotan maahantuontitoiminnot siirtyivät Toyotan omistukseen samana vuonna kuin Suomi voitti ensimmäistä kertaa jääkiekon MM-kultaa. Samana vuonna ensiesiteltiin Euroopassa viimeiseksi sukupolveksi jäänyt Toyota Hiace -mallisarja, tiedon valtatie eli Internet (joka tuolloin kirjoitettiin isolla alkukirjaimella) otti ensiaskeleitaan ja Suomi liittyi Euroopan Unioniin.
Kulunut 25 vuotta on ollut mielenkiintoista aikaa niin nousukausineen kuin notkahduksineen, ja tällä hetkellä autoala kokee koko olemassaolonsa ajan suurinta murrosta uusien käyttövoimien sekä autojen käyttötapojen noustessa yhä suurempaan rooliin. Kaiken aikaa maahantuonnin ja verkoston tukena on ollut Toyota Finance Finland Oy.
”Toyotan omistukseen siirryttäessä ja Toyota Rahoituksen aloittaessa 1.11.1995 henkilöstö oli jo keskenään tuttua, mutta tuotekehitysrintamalla alkoi tapahtua. Suomessa saimme kehittää uusia juttuja paljon itse, ja meillä oli takanamme globaalin Toyotan tuki ja luottamus”, kertoo Jukka Korkiala, kenttäpäällikkö, Toyota Finance Finland Oy.
Korkialan mukaan eräs tärkeimmistä asioista, jonka Toyotan omistus on tuonut mukanaan, on Toyotan ydinarvojen, ihmisten kunnioittamisen ja jatkuvan kehityksen tuleminen osaksi jokapäiväistä työtä.
”Tavoitteita ryhdyttiin ajattelemaan kauaskantoisemmin ja kaikessa kehittämisessä ajateltiin asiakasta ensin”, sanoo Korkiala.
Tämä heijastuu saavutuksiin digitaalisten palveluiden valjastamisessa asiakkaan eduksi.
”Mikään tai kukaan ei ole immuuni virheille, mutta Toyotalla virheen sattuessa pidetään sitä mahdollisuutena oppia jotain uutta sekä kehittyä. Syyttelylle ei Toyotan arvomaailmassa ole sijaa,” toteaa Korkiala.