TOYOTA GAZOO Racing

Tavoitteena toinen peräkkäinen WRC-sarjan mestaruus

Tavoitteemme huippusuorituskykyä vaativassa WRC-sarjassa

TOYOTA GAZOO Racing nappasi nimiinsä valmistajien maailmanmestaruuden vuoden 2018 FIA World Rally Championship -sarjassa. Kaudella 2019 ei voikaan olla kuin yksi tavoite: mestaruuden uusiminen.

Testausta äärimmäisissä olosuhteissa

Huikeat hypyt, näyttävät luistot ja hurjat nopeudet. WRC-sarja on äärimmäinen testialusta autoille. Oltuaan 17 vuotta poissa rallimaailmasta Toyota on erittäin ahne taistelemaan voitoista maailman vaativimmilla teillä. Samalla kehitämme muistakin autoistamme yhä parempia.

“Kauden 2018 mestaruuden taustalla
on valtava määrä tiimityötä.
Uskon viime kauden menestyksen
motivoivan kaikkia tiimin jäseniä tekemään
vieläkin enemmän kaudella 2019."
Tommi Mäkinen
(Tiimipäällikkö)

Syntynyt onnistujaksi

Yaris WRC on uuden sukupolven ralliohjus, joka on luotu ajettaviksi äärirajoilla maailman vaativimmilla pikataipaleilla.

/

/
Moottori:
1,6-litrainen nelisylinterinen suorasuihkutuksella varustettu rivimoottori.
/
Maksimiteho:
Yli 380 hv, lähes tuplasti enemmän tehoa kuin huippumenijänä tunnetussa Yaris GRMN -mallissa.
/
Huippunopeus:
201 km/t (välityksistä riippuen).
/
Aerodynamiikka:
Uudet etupuskurit ja lokasuojat parantavat sekä autoa rataan painavaa aerodynaamista voimaa että auton tasapainoa.

Erilaiset tietyypit auttavat kehittämään autoa

Asfaltti

Tiukat käännökset, anteeksiantamattomat tiet ja kestävät kovat renkaat. Madallettu alusta on välttämättömyys Tour de Corse -tyyppisissä kisoissa.

Sora

Uraiset tiet, irtokivet ja erilaiset rengasvaihtoehdot. Korotettu jousitus ja maavara ovat välttämättömyys Meksiko-rallin kuumissa olosuhteissa.

Lumi

Liukkaat tiet, lumivallit ja nastarenkaat. Irtolumelle säädetty jousitus on oikea ratkaisu Ruotsin rallin tyyppisissä pakkasralleissa.

/

Yaris GRMN: Rallin maailmasta katukäyttöön

Rallin maailmasta DNA:nsa perinyttä Yaris GRMN -mallia on valmistettu rajoitettu erä. Autoa on hienosäädetty ja testattu Nürburgringin Nordschleifellä. Mallissa voima, suorituskyky ja hallittavuus yhdistyvät menneiden aikojen menijöiden henkeen.

Tutustu tiimiin

Tommi Mäkisen, nelinkertaisen rallin maailmanmestarin, johtama TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team on iskussa ja valmis kauteen 2019.

/
Akio Toyoda

Tiimin johtaja

/
Tommi Mäkinen

Tiimipäällikkö

/
Auto #7

Kuljettaja: Jari-Matti Latvala

Kansallisuus: Suomi

WRC-startteja: 197

Uran kohokohdat: Ensimmäinen WRC-osakilpailuvoitto (Sardinia, 2017)

/
Auto #7

Kartanlukija: Miikka Anttila

Kansallisuus: Suomi

WRC-startteja: 208

Uran kohokohdat: Toinen sija, WRC (2010, 2014 & 2015)

/
Auto #8

Kuljettaja: Ott Tänak

Kansallisuus: Viro

WRC-startteja: 94

Uran kohokohdat: Kolmas sija, WRC (2017 & 2018)

/
Auto #8

Kartanlukija: Martin Järveoja

Kansallisuus: Viro

WRC-startteja: 65

Urank kohokohdat: Kolmas sija, WRC (2017 & 2018)

/
Auto #9

Kuljettaja: Kris Meeke

Kansallisuus: Iso-Britannia

WRC-startteja: 54

Uran kohokohdat: Viides sija, WRC (2015)

/
Auto #9

Kartanlukija: Seb Marshall

Kansallisuus: Iso-Britannia

WRC-startteja: 18

Uran kohokohdat: Seitsemäs sija, WRC (2018)

Lue lisää:

TOYOTA GAZOO Racing TOYOTA GAZOO Racing Toyota on ollut tärkeä osa autourheiluhistoriaa jo seitsemällä vuosikymmenellä. Nykyisin Toyotan autourheilulla on yksi yhdistävä tunnus: TOYOTA GAZOO Racing. Toyotan moottoriurheiluhistoria alkaa vuodesta 1957 Toyotan moottoriurheiluhistoria alkaa vuodesta 1957 Toyotan tarina moottoriurheilussa alkaa Australian Ympäri -rallista vuonna 1957. Siitä jälkeen Toyota on kilpaillut moottoriurheilun korkeimmissa luokissa mitä erilaisimmissa kilpailuissa. Toyota palaa rallin WRC-sarjaan Toyota palaa rallin WRC-sarjaan TOYOTA GAZOO Racing WRC tuo Toyotan takaisin rallin huipulle 17 vuoden jälkeen. Uusi Yaris WRC ja kuskit paljastettiin joulukuussa Helsingissä. Kuskitiimi on täynnä suomalaisväriä. Kolmoisvoitto Saksan MM-rallissa! Kolmoisvoitto Saksan MM-rallissa! TOYOTA GAZOO Racingin rallitiimi ajoi historialliseen kolmoisvoittoon MM-rallin Saksan osakilpailussa. Kyseessä oli ensimmäinen kerta neljään vuoteen, kun MM-rallin osakilpailun palkintokorokkeella nähtiin vain yhden tallin edustajia.
Evästeasetukset sivuillamme

Käytämme Toyota.fi-sivuilla evästeitä parhaan mahdollisen käyttökokemuksen takaamiseksi. Voit jatkaa sivustomme käyttöä normaalisti tai muuttaa evästeasetuksiasi. Muuta evästeasetuksiasi täältä. Jos hyväksyt evästeiden käytön, paina OK.

OK