Le Mansin legendan paluu

Toyota GR Supra Racing Concept

Legendaarisin urheiluautomallimme on tullut takaisin

Historiallinen Le Mansin voitto oli juuri oikea hetki Supran pääsuunnittelijalle, Tetsuya Tadalle, vahvistaa että Toyotan legendaarisin urheiluauto palaa. GR Supra Racing Concept, joka esiteltiin Le Mansissa Toyota-faneille, tuo takaisin Supra-nimen. Uusi GR Supra Racing Concept herättää henkiin myös Toyota-historian juhlituimman ja ihaillumman urheiluauton hengen. Kompakti, uhmakas ja puhdaslinjainen kilpakonsepti tuo uutta voimaa niin kilparadoille kuin maanteillekin.

"Uudesta Suprasta tulee
Toyota-brändin urheiluautojen lippulaiva
ja uuden aikakauden suunnannäyttäjä.”
Tetsuya Tada – Pääsuunnittelija

/
Syntynyt suorituskykyiseksi



Toyotan ja BMWn yhteistyönä syntynyt uusi Supra on mallin kunniakkaan autourheiluperinteen jatkumo. Tada-sanin mukaan vuonna 2019 lanseerattava uusi Supra tulee olemaan tinkimätön yhdistelmä Supran parhaita perinteitä ja tämän päivän hienointa ja edistyneintä autourheilutekniikkaa.

Auton keulalla on herkästi reagoiva ja luonteikas kuusisylinterinen moottori ja veto on takaa, joten uusi Supra ei vain jatka perinteitä vaan tuottaa kuljettajille todella nautinnollisia ajoelämyksiä.

Seuraa Toyota GR -uutisia

Supra nimi viestii voimaa, suorituskykyä ja hallittavuutta. Neljännesvuosisadan ajan se myös määritteli maailmanluokan urheiluautojen suuntaviivat. Yksi Toyotan menestyneimmistä ja voimakkaimmista urheiluautoista oli etumoottorinen takavetoinen Toyota GT. Edelleen tänään, 16 vuotta valmistuksen loppumisesta, GT:llä on ikoninen asema autourheilufanien sydämissä.

Ajamisen pitää olla hauskaa



TOYOTA GAZOO Racing loi GR Suprasta puhtaan moottori edessä/takaveto -ratkaisun. Rakenteet ja sisustus ovat kilpakäyttöön suunniteltuja. Kaksiovinen GR Supra Racing Concept ilmentää puhtaasti Ajamisen ilo -filosofiaa.

/
/

/

/
/

/

Kilpailuihin rakennettu kokonaisuus



GR Supra Racing Concept käyttää runsaasti huippukeveitä komposiittimateriaaleja osissa kuten leveä etupuskuri, takapuskuri, etuspoilerit, takaosan ja kylkien tuulenohjaimet, peilien kiinnitykset sekä takasiipi.

Ohjaamo on suunniteltu kilpailutilanteita silmällä pitäen. Koelauta antaa kisatietoa, OMP-kuljettajanistuin on huippulatua ja autossa on kunnolliset turvakaaret, pikairrotettava kilpakäyttöön suunniteltu ohjauspyörä, jossa on mm. vaihteen siivekevalitsimet.

/

/
/

/
/

/

/
/

Lue lisää:

Evästeasetukset sivuillamme

Käytämme Toyota.fi-sivuilla evästeitä parhaan mahdollisen käyttökokemuksen takaamiseksi. Voit jatkaa sivustomme käyttöä normaalisti tai muuttaa evästeasetuksiasi. Muuta evästeasetuksiasi täältä. Jos hyväksyt evästeiden käytön, paina OK.

OK