1. Toyota Way
  2. Vinkit ja palvelut
  3. Toyota Rahoitus keskittää sähköistä asiakaspalveluaan My Finance -verkkoportaaliin
Toyota palvelee

Toyota Rahoitus keskittää sähköistä asiakaspalveluaan My Finance -verkkoportaaliin

Toyota My Finance

Asiakaspalveluviestinnän siirtyminen My Financeen helpottaa ja nopeuttaa asiakkaan omaa asiointia. Koska asiakas on jo kirjautuessaan tunnistautunut verkkopankkitunnusten tai mobiilivarmenteen avulla, asiakaspalvelu tietää asioivansa oikean henkilön kanssa ja pääsee heti käsiksi asioiden hoitamiseen.

  • Teksti: Roosa Lumirotko
  • Kuvat: Adobe ja Juho Paavola
  • 24.1.2023
  • Tietoturva, 24/7 asiakkaan saatavilla oleva palvelu sekä tehokas ja nopeampi asiakaspalvelu ohjaavat rahoitusasiakkaita entistä enemmän verkkopalveluiden piiriin. Toyota Rahoituksen asiakaspalvelun tiiminvetäjä Henna Hakulinen kertoo, kuinka helppokäyttöisen My Finance -portaalin avulla Toyotan asiakkaat pitävät yhteyttä asiakaspalveluun sekä tarkastelevat ja tekevät itsenäisiä toimenpiteitä sopimuksiinsa verkossa. 

    Turvallisuus prioriteettina

    Toyota Rahoituksen sähköinen asiakaspalvelu keskitetään My Finance -palveluun. ”Vaikka sähköpostitse viestiminen on helppoa ja olemme tottuneet hoitamaan asioita sen kautta, haluamme tarjota asiakkaillemme tietoturvallisemman tavan asioida sähköisesti. Se tarkoittaa muun muassa perinteisestä sähköpostista luopumista. Kun asiakasviestintä käydään My Finance -palvelussa, tiedämme, että asiakkaan tietoja sisältävät viestit ovat suojattuja ja vahvan tunnistautumisen takana,” Hakulinen summaa. 

    My Finance nopeuttaa asioiden hoitamista 

    Asiakaspalveluviestinnän siirtyminen My Financeen helpottaa ja nopeuttaa asiakkaalle asioiden hoitamista. Rahoituspalvelujen tarjoajan velvollisuus on tunnistaa asiakas. Erityisesti sähköpostitse tunnistaminen vaatii usein useamman viestin, jotta tarvittavat tunnistetiedot ovat saatavilla. 

    My Financen kautta yhteydenotto asiakaspalveluun on näppärää, sillä asiakas on jo kirjautuessaan tunnistautunut verkkopankkitunnusten tai mobiilivarmenteen avulla. ”Näin varmistamme, että asioimme oikean henkilön kanssa ja asiakaspalvelussa päästään heti käsiksi hänen asioidensa hoitamiseen. Lisäksi asiakkaalta säästyy aikaa ja vaivaa,” Hakulinen perustelee.

    "Asiakaspalveluviestinnän siirtyminen My Financeen helpottaa ja nopeuttaa asiakkaalle asioiden hoitamista", kertoo Toyota Rahoituksen asiakaspalvelun tiiminvetäjä Henna Hakulinen.  

     

    My Finance on auki 24/7

    My Finance tarjoaa asiakkaille useita itsenäisesti tehtäviä toimenpiteitä, joten asiakaspalveluun ei aina välttämättä tarvitse olla yhteydessä. Asiakkaat voivat itse muun muassa siirtää seuraavaa eräpäiväänsä, ladata maastavientiluvan EU- ja ETA-alueille, tarkistaa sopimuksensa saldon sekä laskea erilaisia muutoksia sopimuksen maksusuunnitelmaan. 

    ”Asiakkaamme pitävät kovasti siitä, että asiat voi hoitaa juuri silloin, kun niiden pariin ehtii. On myös mukavaa oman kodin rauhassa esimerkiksi laskeskella erilaisia vaihtoehtoja sopimusmuutoksesta. Puhelinpalvelumme kyllä auttaa, jos asiakas haluaa keskustella asioista henkilökohtaisemmin. Puhelinpalvelun aukioloajat ovat rajallisia, joten kellon ympäri avoinna oleva My Finance -palvelu on monille asiakkaillemme helpoin tapa hoitaa asioita.”

    Palvelusta voi myös lähettää viestiä asiakaspalveluun ja palata asiaan vastauksen saatuaan, silloin kun itselle parhaiten sopii.  

    Pieniä helpotuksia hektiseen elämään

    Joskus saattaa yllättäen tulla mieleen, onko muistanut hoitaa kaikki maksut ajallaan. Toyotan rahoitusasiakkaana asiaa ei tarvitse jäädä pohtimaan tai murehtimaan. Ei liioin tarvitse etsiä puhelinnumeroa ja soittaa tiettynä ajankohtana, tai yksityisasiakkaana kaivella arkistoistaan käyttäjätunnuksia ja salasanoja. Riittää, kun menee osoitteeseen myfinance.toyota.fi, kirjautuu verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella, niin pääsee tarkistamaan sopimuksen ajankohtaisen maksutilanteen. Näin mielenrauha on saavutettavissa minuuteissa. 

    Hakulinen myös täsmentää: ”Jos erä olikin vielä laittamatta maksuun, voi virtuaalisen viivakoodin kopioida My Financesta maksuerän tiedoista. Maksun voi suorittaa kätevästi lisäämällä virtuaaliviivakoodin suoraan verkkopankin maksutapahtumaan. Näin vältytään tietojen kopioinnilta yksi kerrallaan, ja asian saa hoidettua vaivattomasti.”


  • My Finance -verkkopalvelu

    • Tutustu ja ota käyttöön Toyota Rahoituksen My Finance -verkkopalvelu osoitteessa myfinance.toyota.fi.

    • Yksityisasiakkaat kirjautuvat verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

    • Yritysasiakkaan tulee rekisteröityä palveluun ja kirjautuminen käy luotujen tunnusten avulla.

    myfinance.toyota.fi


     

Kiihdytä mukaan Toyota-maailmaan

Tilaa Toyota Way -uutiskirje