Asiakkaamme asettavat laatutavoitteet. Haasteemme eivät lopu koskaan.

Asiakkaan ääni

Asiakkaidemme toiveiden kuunteleminen on kaikkein tärkeintä, kun haluamme suunnitella ja luoda Toyota-laatua. Asiakkaiden omat näkemykset ja kokemukset autoistaan kertovat meille, mihin meidän tulee pyrkiä, ja miten noihin haasteisiin vastataan ja miten rakennamme yhä parempia autoja.

Asiakkaamme ovat jakaneet kanssamme mielenkiintoisia kertomuksia autojemme kestävyydestä ja siitä tärkeästä asemasta, joka autoillamme on ollut heidän elämässään. Kuulemme mielellämme lisää noita tarinoita ja olemme yhtä kiitollisia niin kriittisistä kuin positiivisistäkin kertomuksista.

Työntekijöiden ääni

Tehdastyöntekijämme tarina

Tehtaittemme työntekijät tuntevat suurta ylpeyttä tekemisistään. He sitoutuvat jokaiseen työvaiheeseen ja se onkin olennaista, jotta pystymme toimittamaan asiakkaillemme huippuluokan laatuautoja.

Tämä Ison-Britannian tehtaamme työntekijän tarina osoittaa hauskalla tavalla, kuinka laatuun sitoutuminen luo vahvan ryhmähengen, ja kuinka kunnioitamme asiakkaitamme. "Laatuun sitoutuminen on meille elinehto."

Haluamme rakentaa asiakkaallemme parhaan mahdollisen ajoneuvon.

Bob Chapman, Manager Operations & John Cartwright, Quality Assurance, Toyota Motor Manufacturing (UK) Limited

Näin luomme laatua

Aina vain parempia autoja

Laatu on kaiken tekemisemme keskipisteessä. Kaizen-filosofian mukaan pyrimme aina tekemään asiat vielä hieman paremmin. Teemme parannuksia, jotta voisimme itsekin olla varmoja siitä, että toimitamme asiakkaillemme huippuluokan autoja ja palveluja.

Jokainen työyhteisömme jäsen tietää, että virheet ja huono laatu eivät saa edetä tuotantoprosessissa. Se tarkoittaa, että ongelmiin tartutaan heti, kun ne havaitaan. Näin estetään isompien vahinkojen syntyminen. Tämä ajattelutapa ulottuu tutkimustyöhön, suunnitteluun ja tuotannon kautta lopulta jälkimarkkinoinnin palveluihin. Maailmanlaajuisesti laatutoimintojamme valvovat alueelliset laatupäälliköt. He mittaavat, seuraavat laatua, opettavat sekä ottavat käyttöön uusia toimintatapoja.

/

Laadun historia

Laadun jatkuva kehittäminen on ollut yrityksemme päämääränä aina sen alkuhetkistä asti.

Autojen valmistusmenetelmät ovat muuttuneet entistä hienostuneemmiksi ja myös autot ovat tulleet yhä monipuolisemmiksi. Kuluttajien tarpeet ja odotukset ovat kasvaneet ympäri maailman. Samanaikaisesti Toyota on lisännyt tietämystään, parantanut sekä prosessejaan että tuotteitaan. Pystymme nyt tekemään entistä parempia ja laadukkaampia autoja.

Lähes vuosisadan pituisen kokemuksen ansiosta olemme hankkineet maailmanlaajuisen hyvän maineen, jonka haluamme säilyttää ja jota haluamme vahvistaa.

/
Perustamisestaan alkaen Toyota on vakaasti vienyt eteenpäin laatua tukevia toimintoja, joiden ansiosta olemme saaneet huippuarvioita asiakkailtamme.

Laatuperinteet

Monet asioista, joita teemme tänään varmistaaksemme toimintamme ja autojemme laadun, ovat olleet osa toimintatapaamme jo hyvin pitkään - jopa ennen aikaa, jolloin aloitimme autojen valmistuksen. Olemme ylpeitä noista perinteistä. Tänään kehitämme ja parannamme niitä edelleen kohdataksemme uuden ajan haasteet.

Laadunvarmistusjärjestelmämme ydinajatukset: Asiakas on tärkein, Laatu ensin ja Genchi Genbutsu otettiin käyttöön samalla, kun yhtiö perustettiin. Siitä lähtien näitä periaatteita on viestitty ja sovellettu kaikilla tasolla tehdashallista huippujohtoon.

Suunnittelun laatu

Jokainen uusi automalli käy läpi ankarat testit. Hyödynnämme tietokonemalleja, laboratorio-olosuhteita ja ajamme autoilla tuhansia testikilometrejä oikeissa ajo-olosuhteissa. Tuotekehityksen yhteydessä tutkimme jokaisen mahdollisuuden ja etsimme ongelmakohdat ja jaamme keskenämme vuosien aikana hankitun suunnittelutiimien osaamisen.

Tiukat toimintamallit ja selkeät käytännöt auttavat meitä tuottamaan pysyvää laatua joka tasolla.

Tuotannon laatu

Päätöksemme rakentaa erittäin korkealaatuisia autoja vaatii sekä tarkkuutta tuotantoprosesseilta että taitavaa ja sitoutunutta henkilökuntaa.

Investoimme sekä tuotantoon että koulutukseen, jotta meillä on aina käytössämme parhaat toimintatavat ja taitavimmat yksilöt. Näin tuotantomme pystyy täyttämään vaativimmatkin standardit.

Laadunvalvontaorganisaatiomme tekee jokaiselle tuotantolinjalta tulevalle autolle tuhansia tarkastuksia. Laatuajattelu on myös koulutusohjelmiemme ytimessä, koskien yhtä lailla nuoria harjoittelijoita kuin varttuneempia, jo kokeneempia työntekijöitämme.

Laadun tunnusmerkit

Olemme sitoutuneet tuottamaan korkeinta laatua ja takaamaan asiakkaillemme heidän tyytyväisyytensä myös jatkossa. Siksi kehitämme tuotteitamme ja palveluitamme yhä paremmiksi.

Olemme kehittäneet tehokkaita toimintamalleja tilanteisiin, joissa asiakkaamme kohtaavat ongelmia. Ennakoimme näitä tilanteita ja tarjoamme niihin ratkaisuja, joiden ansiosta kaikki sujuu asiakkaan kannalta mahdollisimman jouhevasti.

"Asiakas ensin" -ajattelumallimme on osa Toyotan DNA:ta. Se tarkoittaa sitä, wttä haluamme aina tietää mitä asiakkaamme ajattelevat. Näitä näkemyksiä ja kokemuksia hyödynnämme tehdessämme autoihin parannuksia.

Laatua kaikessa ja kaikkialla

Laatuajattelumme perustuu Jikotei Kanketsun filosofiaan. Se lähtee siitä, että pyrimme varmistamaan sen, että tuotantolinjalla ei tapahdu virheitä. Jos virhe kuitenkin tapahtuu, tärkeintä on varmistaa, ettei virhe pääse siirtymään prosessissa eteenpäin. Tämä ajattelutapa tunnetaan nimellä Toyota Production System ja siinä jokainen työhön osallistuva henkilö ottaa henkilökohtaisesti vastuun oman työosionsa laadusta.

Tämä tarkoittaa sitä, että jokainen joka huomaa jossakin tuotantoprosessin osassa ongelman, voi tehdä asialle jotakin. Hän voi halutessaan pysäyttää jopa koko tuotantolinjan, jotta ongelman aiheuttaja voidaan paikantaa ja ratkaista. Tämän toimintatavan ansiosta laatu säilyy tasaisen korkeana tuotannon jokaisessa vaiheessa.

Lue lisää:

Evästeasetukset

Käytämme Toyota.fi-sivuilla evästeitä parhaan mahdollisen käyttökokemuksen takaamiseksi. Voit jatkaa sivustomme käyttöä normaalisti tai muuttaa evästeasetuksiasi. Lue täältä ohjeet evästeasetustesi muuttamiseen. Jos hyväksyt evästeiden käytön, klikkaa tästä:

Parantavat sivuston turvallisuutta ja mahdollistavat sivustolla liikkumisen sekä olennaisten toimintojen käyttämisen.

Toiminnallisuusevästeitä käytetään analytiikkaan, ponnahdusikkunoihin, yleisen tehokkuuden parantamiseen ja seurantaan.

Käytämme näitä evästeitä muistamaan kirjautumistietosi ja parantamaan käyttökokemustasi, esimerkiksi muistamalla tekemiäsi valintoja.

Nämä evästeet mahdollistavat kokonaisvaltaisen kokemuksen: ne säilyttävät kirjautumistietosi ja osaavat tarjota palveluita lähellä sijaintiasi. Niiden johdosta voit myös nähdä sinulle suunnattua mainontaa Toyotan verkkosivujen ulkopuolella.