WeThe15

Tehdään maailmasta yhdenvertaisempi paikka elää

WeThe15 on Kansainvälisen Paralympiakomitean koordinoima maailmanlaajuinen kampanja, jonka tarkoituksena on – urheilun välityksellä – tuoda esiin vammaisten henkilöiden yhteiskunnalliseen asemaan liittyviä kysymyksiä, puheenaiheita ja epäkohtia. Toyota on Kansainvälisen Paralympiakomitean maailmanlaajuinen yhteistyökumppani, ja toteutamme yhteistyötä myös paikallisella tasolla Suomen Paralympiakomiten kanssa #StartYourImpossible-teeman ympärillä.

WeThe15 -kampanjan tavoitteena on tehdä maailmasta entistä yhdenvertaisempi paikka elää. Luku 15 viittaa laskennalliseen prosenttiosuuteen maailman väestöstä, jolla on jokin vamma. Se on noin 1,2 miljardia ihmistä, joka seitsemäs meistä. Kampanjan johtoajatuksena on, että tuo lukema on aivan liian suuri sivuutettavaksi.

Useita merkittäviä rakennuksia ja maamerkkejä ympäri maailman, mm. Colosseum Roomassa, London Eye Lontoossa ja Niagaran putoukset Pohjois-Amerikassa valaistaan vammaisuutta symboloivalla violetilla värillä kampanjan lanseerauspäivänä 19.8. – viisi päivää ennen Tokion 2020 paralympialaisten alkua. Kampanja on näyttävästi esillä myös Helsingissä, jossa päärautatieaseman torni valaistaan violetilla värillä torstaina klo 21. Lisäksi Yleisradion Pasilassa sijaitseva linkkitorni valaistaan violetilla värillä joka ilta viikon ajan.

Suomen Paralympiakomitea logo

Toyota on Kansainvälisen Paralympiakomitean maailmanlaajuinen yhteistyökumppani. Toteutamme yhteistyötä paikallisella tasolla Suomen Paralympiakomitean kanssa #StartYourImpossible-teeman ympärillä Para School Day -kiertueen mahdollistamisessa, Suomen Paralympiajoukkueen tukemisessa ja tuoreimpana Special Olympics Finland -yhteistyön kautta. Yhteistyön myötä haluamme luoda mahdollisuuksia säännölliseen harjoitteluun, kilpailemiseen, sekä urheilun ilon jakamiseen ystävien, perheiden ja koko yhteisön kanssa.

Lue lisää yhteistyöstä

Me Toyotalla uskomme, että kaikki on mahdollista, kunhan ihmiset vain ovat vapaita liikkumaan.

Lisää tästä aiheesta

Toyota kuukausitilaus Toyota kuukausitilaus Maailma muuttuu ja sen myötä myös autoilu. Toyotan uusi kuukausitilaukseen perustuva liikkuvuuspalvelu tuo sujuvuutta arkeen. Autoilu ei ole koskaan ollut näin helppoa, näin huoletonta eikä varsinkaan näin sitoumuksetonta. Toyota on edelleen maailman arvokkain autobrändi Toyota on edelleen maailman arvokkain autobrändi Interbrand on julkaissut tuoreen listauksen maailman arvokkaimmista brändeistä (Best Global Brands 2020). Toyota on vuoden 2020 tutkimuksen mukaan edelleen maailman arvokkain autobrändi. Toyotan uutuusmallien esittely Toyotan uutuusmallien esittely Tervetuloa Toyotan uutuusmallien esittelysivulle. Tältä sivulta löydät videoesittelyt uusimmista malleistamme. Toyota Approved Vaihtoautot Turvan ehdot ja tarkastusohjelma Toyota Approved Vaihtoautot Turvan ehdot ja tarkastusohjelma Toyota Approved Vaihtoautot -ohjelman maksuton 12 kk:n Turva sisältyy kaikkiin Toyota-liikkeistä myytäviin, enintään 8 vuoden ikäisiin ja enintään 160 000 km ajettuihin Toyota-vaihtoautoihin. Katso tästä sivulta tarkastuskohteet ja turvan ehdot.