Vuosien myötä akkujen koko on pienentynyt ja niiden kapasiteetti on kasvanut huimasti. Toyota-hybridien akut ovat useimmin nikkeli-metallihydridiakkuja. Joissakin malleissa käytetään myös litiumakkuja. Akut on useimmiten sijoitettu pohjalevyn yhteyteen, eivätkä ne syö auton tavaratilaa. Joissakin malleissa käytetään myös litium-ioniakkuja. Akut on useimmiten sijoitettu takapenkin alle, eivätkä ne syö auton tavaratilaa.
Tarkan sähköisen ohjauksen ansiosta hybridiakut ovat erittäin pitkäikäisiä. Akun tehoreservistä käytetään vain osa eli varauksen käyttöalue on 15 - 85 %. Akun ääripäitä ei siis rasiteta. Tämä takaa akulle pitkän käyttöiän. Toyota myöntääkin säännöllisesti tarkastetuille akuilleen 10 vuoden / 350 000 km akkuturvan. Suomessa rekisteröityihin yli 30 000 Toyota-hybridiin on vaihdettu muutama akku, ja nekin luonnollisesti takuun puitteissa.
Toyotan hybridiakku on suunniteltu kestämään koko auton käyttöiän. Toyotalla on ylivoimaisesti eniten kokemusta hybriditeknologiasta. Kun muut merkit vasta tulevat hybridimarkkinoille, Toyotalla on käytössään jo neljännen sukupolven hybridijärjestelmä.
Mainittakoon sekin, että Toyotan hybridejä on myyty maailmanlaajuisesti yli 15 miljoonaa kappaletta, ja ne ovat loistaneet useissa luotettavuusvertailuissa. Ensimmäinen hybridiautomme, Prius, on myös valittu useasti maailman vähävikaisimmaksi autoksi.
Hybridiauto on myös turvallinen ajaa ja omistaa. Hybriditekniikka ei vaadi erityisiä huoltotoimenpiteitä, ja moni perinteinen huoltokohde kuluu jopa vähemmän. Esimerkiksi jarrujen ja jarrupalojen kuluminen on hybrideissä vähäisempää. Siksi myös huollon kustannukset ovat jopa perinteisiä Toyota-autoja edullisempia.
Vuosien mittaan Toyota-hybridit ovat olleet useissa talviautotesteissä ja menestyneet aina erinomaisesti. Akut ovat osoittaneet toimivuutensa talviolosuhteissa, ja autojen lämpiäminen pakkasella on nopeaa.