Usein kysyttyä hybrideistä

Hybridi - helpompi kuin arvaatkaan.

Toyota-hybridit tekevät autoilun äärimmäisen helpoksi. Niissä on aina automaattivaihteisto ja hybriditekniikka toimii huomaamatta taustalla. Sinun tehtäväksesi jää vain ohjaus, kaasu ja jarru. Sähköajotilan äänetön kulku on nautinnollista ylellisyyttä. Hybriditekniikka on myös osoittanut luotettavuutensa. Itse asiassa Toyota hybridit ovat osoittautuneet markkinoiden vähävikaisimmiksi autoiksi.

/
Yli neljä vuosikymmentä hybriditietoutta

Joillekin ihmisille hybriditeknologia on yhä uutta jännittävää tekniikkaa. Totuus on kuitenkin, että ensimmäinen hybridiautomme, aikaansa edellä ollut Prius, liikkui teillämme jo 1997. Hybridiosaamisen ensiaskeleet otimme kuitenkin jo 1970-luvun puolivälissä kaasuturbiinikäyttöisillä Century ja Sports 800 hybrideillä.

/
Hybrideissä on eroja!

Joidenkin autonvalmistajien “puolihybridien” sähkömoottorit antavat tarvittaessa lisäapua polttomoottorille. Toyotan poltto- ja sähkömoottorit eivät tyydy tähän. Toyotan täyshybrideissä sähkömoottori ja polttomoottori toimivat sekä täysin itsenäisesti että saumattomassa yhteistyössä tarjoten tasapainoista voimaa ja tehoa joka tilanteeseen.

/
Ota mukava asento ja nauti ajamisesta Kaikissa Toyota-hybrideissä on automaattivaihteisto vakiovarusteena. Niitä on yhtä helppo ajaa kuin perinteisiäkin autoja. Kytke vaihde D-asentoon ja anna mennä!
/
Tilaa kaikelle tarpeelliselle Nykyaikaiseen hybridiperheautoon mahtuu mukaan kaikki samat tavarat kuin mitä voisit ottaa mukaasi vastaavaan perinteiseen malliin. Vuosien varrella hybridiakut ovat muuttuneet yhä pienemmiksi ja olemme sijoittaneet ne entistä taitavammin, joten itseasiassa sinun tärkeille matkatavaroillesi on vapautunut tilaa.
/
Jokaiselle löytyy sopiva hybridi Oletpa sitten urbaani kaupunkilainen tai kasvavan perheen tilahaasteita ratkova vanhempi, Toyotalta löytyy hybridivaihtoehtoja näppärästä Yarisista aina Aurisin ja Priusiin sekä tilaviin Touring Sports -malleihin.
/
Rakennettu elämänkestävään seikkailuun

Hybridimallimme on suunniteltu ja rakennettu yhtä kestäviksi kuin muutkin Toyota-mallit. Jotkut kuljettajat ovat vieneet tämän kestävyyshaasteen jopa äärimmäisyyksiin. Olemme ylpeitä kuullessamme tarinoita yli 500 000 kilometriä ajetuista hybridimalleistamme.

/
Tutuilta teiltä kilparadoille

Hybridimme eivät saavuta vakuuttavia tuloksia vain maanteillä. Ne rikkovat ennätyksiä myös kilparadoilla. Toyotan palatessa World Endurance Championship (WEC) -sarjaan 1 000 hevosvoimaisella Toyota TS030 HYBRID -nelivetokilpurilla vuonna 2012 se voitti näyttävästi sekä merkkimestaruuden että kuljettajien mestaruuden.

/
Yli 10 miljoonaa myytyä hybridiä ja tarina jatkuu

Sen jälkeen, kun Toyota aloitti hybridien valmistuksen vuonna 1997, yli 10 miljoonaa ihmistä on valinnut Toyota-hybridin omakseen. Uudet ja innovatiiviset mallit sekä laajeneva valikoimamme varmistavat, että ihmiset rakastuvat yhä edelleen ajamiseen.

Usein kysyttyä hybridiautoista

Toimiiko hybriditekniikka Suomen talvessa?

Hybrideistä saadut talviajokokemukset osoittavat, että Toyotan hybriditekniikka on erinomainen talviolosuhteissa. Vahva akku ja tehokas lämmityslaite ovat loistava lähtökohta hyvälle talviautolle. Samaa kertovat lehtien Talviauto-vertailut. Toyota-hybridit kuuluvat vertailujen ehdottomaan kärkiryhmään.

Lue lisää hybridien toimivuudesta talviolosuhteissa.

Pitääkö Toyotan hybridi kytkeä pistokkeeseen latautumaan?

Ei pidä kytkeä. Toyotan täyshybridit latautuvat ajomatkan aikana.

Mitä tapahtuu, jos ajoneuvon lataus loppuu?

Toyota-täyshybridin ei tarvitse olla ladattuna, koska auto lataa itseään samalla kun ajat. Auto valitsee tehokkaimman mahdollisen käytön bensiinille ja akulle, ja vaihtelee näiden välillä. Muistathan kuitenkin, että et aja bensaa loppuun!

Onko Hybridin ylläpito kalliimpaa?

Toyota-täyshybridin Hybridin ylläpito on edullisempaa kuin vastaavalla bensiini- tai dieselmallilla, koska hybridin tekniset ratkaisut vähentävät osien (kuten jarruosat) kulumista suhteessa perinteiseen autoon.

Miten usein Toyota-hybridin akkuja pitää vaihtaa?

Akut on suunniteltu kestämään ajoneuvon eliniän. Toyota antaa hybridiakuille peräti 10 vuoden tai 350.000 km:n akkuturvan.

Pystyvätkö kaikki Toyota-merkkihuollot huoltamaan hybridejä?

Kaikki viralliset Toyota-merkkihuollot voivat huoltaa Toyota-hybridejä.

Miten hybridiautojen vuosittainen verotus menee?

Toyota-täyshybrideistä ei tarvitse maksaa minkäänlaista käyttövoimamaksua eli ns. dieselveroa ja myös vuosittainen ajoneuvovero on hyvin alhainen.

Onko totta, että materiaalit ja akkujen lentorahdit hybrideille tuovat enemmän haittaa kuin hybriditeknologialla voitetaan ajoneuvon elinkaaren aikana?

Lyhyesti, ei. Toyota käyttää kansainvälisesti tunnustettu prosessia nimeltään elinkaariarviointi (Lifecycle Assessment). Minkä tahansa ajoneuvon elinkaaren aikana päästöt, jotka ovat syntyneet ajoneuvolla ajamisen seurauksena, ovat noin 90% kokonaispäästöistä. Valmistus, logistiikka, romutus sekä kierrätys tuovat loput noin 10% päästöistä. Tästä syystä teknologia, joka säästää polttoainetta säästää myös päästöjä. Joten Toyotan täyshybridit ovat elinkaarensa aikana ympäristöystävällisempiä kuin bensiini/diesel -verrokkinsa.

Kuinka paljon tyypillinen käyttäjä säästää vuodessa bensiinikustannuksissa ajaessaan Toyota-täyshybridillä verrattuna vastaavaan bensiini- tai diesel-malliin?

Voit laskea arvioidun säästön Toyotan Hybridilaskurilla. Muistathan, että myös ajotyyli vaikuttaa säästöihin.

Onko hybrideillä pysäköiminen edullisempaa?

Esimerkiksi Helsingin kaupunki on ottanut käyttöön kriteerit vähäpäästöisille autoille ja myöntää niille 50 %:n alennuksen pysäköintimaksuista. Viimeisin tieto asiasta löytyy Helsingin kaupungin Ympäristökeskuksen sivuilta.

Lue lisää hybrideistä

Evästeiden käyttöehdot

Käytämme evästeitä sivuillamme tarjotaksemme käyttäjille parempaa palvelua. Jos hyväksyt evästeiden asettamisen koneellesi, voit jatkaa sivuston käyttöä normaalisti. Muussa tapauksessa voit muuttaa evästeasetuksia.