Toyota Pariisin autonäyttelyssä 2018

Parempaa liikkuvuutta kaikille

Autoteollisuus on vuosisadan suurimpien muutosten edessä. Toyota on hyvissä ajoin alkanut muuntumaan perinteisestä autonvalmistajasta laajamittaiseksi liikkumispalveluiden tarjoajaksi, toisin sanoen haluamme mahdollistaa paremman liikkumisen kaikille. Tämän vuoden Pariisin autonäyttelyssä Toyota esitteli tuon ajatuksen kaksi tukipilaria – hybridien uusimman sukupolven ja Toyota New Global Architecture (TNGA) -perusrakenteen. Molemmat ovat mukana täysin uudessa Corolla Touring Sport -mallissa, Corollan hatchback-mallissa, uudessa RAV4 Hybridissä sekä Eurooppaan palaavassa, uudessa Camry Hybridissä.

UUSI COROLLA

Luokkaansa isommaksi kasvaneen uuden Corolla Touring Sports -mallin dynaaminen muotoilu tuo mukanaan linjakasta monikäyttöisyyttä, jonka rinnalla uusi Corolla Hatchback erottuu nyt entistäkin rohkeammin kompaktina ja urheilullisena. Täysin uusi 2,0-litrainen itselataava hybridivoimanlähde tulee nyt myös mukaan mallivalikoimaan vahvistaen Toyotan hybridimallien tarjontaa.

Mallistoon kuuluu tuttu 1,8-litrainen, 122-hevosvoimainen neljännen sukupolven herkästi reagoiva hybridivoimalinja. Tämän vaihtoehdon etuja ovat erinomainen polttoainetaloudellisuus ja ajamisen helppous. Tarjolla on myös tehokkaampi 2,0-litrainen, 180-hevosvoimainen moottori, jonka tehoreservi mahdollistaa vaivattomat kiihdytykset ja dynaamisemman, hauskemman ajamisen.

Uuden Corolla-malliston TNGA (GA-C -kokoluokka) pohjalevy tekee ajamisesta entistä palkitsevampaa. Auton painopiste on nyt 10 mm alempana, koko mallistossa on nyt monivarsituenta takana ja aiempaa vieläkin enemmän hyödynnetty suurlujuusteräs on lisännyt korin vääntöjäykkyyttä noin 60 %.

/
/
/

UUSI RAV4

Täysin uudistuneessa viidennen sukupolven RAV4:ssä hyödynnetään ensimmäistä kertaa TNGA-perusrakennetta. Se mahdollistaa uudistuneen, voimaa uhkuvan ulkoasun. Samalla auto tarjoaa uudenlaista suorituskykyä, tilaa ja turvallisuutta. Kasvaneiden sisätilojen ja huippuluokan mukavuuden ohella ohjaamon olemuksesta heijastuu poikkeuksellisen korkea laatu ja viimeistely. Ainutlaatuista luokassaan on edelleen RAV4:n itselataava hybridivoimalinja. Uusi 2,5-litrainen voimayksikkö tuottaa rajua voimaa tarjoten kuitenkin samalla ensiluokkaista hienostuneisuutta säilyttäen samalla luokkansa parhaan polttoainetaloudellisuuden ja siten pienimmät päästöt. Samalla RAV4 Hybridin sähköistä nelivedon ohjausta on parannettu siten, että auton suorituskyky vaihtelevissa olosuhteissa on parantunut ja käsiteltävyys on parempi. Saataville tulee myös täysin uusi vapaastihengittävä 2,0-litrainen bensiinimoottori. Kumpikin voimalinjavaihtoehto tulee saataville etu- tai nelivetoisena, bensiinimoottorin yhteydessä joko käsivalintaisella tai automaattivaihteistolla varustettuna. RAV4 on myös ensimmäinen Toyota, joka hyödyntää Toyotan uusia Safety Sense -ominaisuuksia. Uusiin ominaisuuksiin kuuluvat mm. entistä kehittyneemmät aktiiviset turvajärjestelmät, joissa on jo piirteitä automatisoidusta autoilusta. Turvajärjestelmien lisäksi uusia, innovatiivisia varusteita on runsaasti tarjolla - esimerkkinä Smart Mirror -peili, joka tuo sisäpeiliin kameran kuvan auton takaa.

/
/
/

UUSI CAMRY HYBRID

Camry palaa Eurooppaan 14 vuoden poissaolon jälkeen. Camry Hybrid esiteltiin Pariisin autonäyttelyssä ja huomiota herättävää oli uusimman, neljännen sukupolven itselataavan hybriditekniikan ohella erittäin tyylikäs muotoilu ja loisteliaan ylelliset sisätilat. Uusi Camry on rakennettu niiden perusratkaisujen varaan, jotka ovat tehneet autosta luokkansa menestyjän myös niinä vuosina, kun se ei ole ollut Euroopassa saatavilla. Camryn ydinominaisuuksia ovat laatu, kestävyys ja luotettavuus. Sekä auton ulkoinen että sisäinen tyylikkyys sekä reilut ja mukavat sisätilat keräävät ihailevia katseita, jota auton hiljaisuus entisestään korostaa. Täysin uudessa 2,5-litraisessa itselataavassa hybridivoimanlähteessä yhdistyvät äänettömyys, polttoainetaloudellisuus ja vähäiset päästöt. Samanaikaisesti voimalinja pystyy tarjoamaan kuljettajan käyttöön raakaa voimaa.

/
/
/

TOYOTA YARIS GR SPORT

Suorituskykyisen Yaris GRMN-mallin inspiroimana syntyi uusi Yaris GR Sport. Sen tehtävänä on tuoda uutta urheilullista ilmettä Toyotan malliston alkupäähän. Toyotan paluu rallin maailmanmestaruussarjaan (FIA WRC) vuonna 2017 innosti kehittämään erittäin suorituskykyisen GRMN-mallin. Auto on saanut paljon kiitosta ja sen 400 kappaleen valmistuserä myytiin loppuun jo ennen kuin autoa oli edes esitelty virallisesti. TOYOTA GAZOO Racing -tiimin osaamisen ydin siirrettiin Yaris GR Sport -malliin ja suorituskykyinen auto on sekä näyttävän vauhdikas että hauska ajaa. GRMN-mallin inspiroimat muutokset ovat keskittyneet jousitukseen ja auto on entistä reagoivampi sekä tarkempi ajaa. GR Sport -mallissa käytetään Sachsin Performance -iskunvaimentimia (samoja, joita käytetään GRMN-mallissa) ja jämäkät kallistuksenvakaajat antavat autolle lisää ryhtiä kaarteissa. Autossa on 17" mustat kevytmetallivanteet ja niillä ovat samat Bridgestone Potenza RE50 205/45R17 -renkaat kuin GRMN-mallissa. GR Sport -malli on aina viisiovinen ja voimalinjana Yaris-mallistosta tuttu 1,5-litrainen itselataava hybriditekniikka.

/
/
/

TOYOTA YARIS HYBRID Y20 EDITION

Toyota juhlistaa alkuperäisen Yarisin 20. juhlavuotta tuomalla uuden Y20 Edition -erikoismallin vuoden 2019 valikoimaansa. Tämä B-segmenttiin lukeutuva suosikkimalli esiteltiin ensimmäisen kerran Pariisin autonäyttelyssä 1998. Kahden vuosikymmenen ja kolmen sukupolven aikana auto on vakiinnuttanut paikkansa Toyotan myydyimpänä mallina Euroopassa. Lisäksi juhlavuoden kunniaksi valmistetaan vain rajattu erä Y20 Gold Edition -autoa, joiden ulkoväri on tuttu vuodelta 1998. Ulkoväri on siis kulta, tosin sillä erotuksella että nykymuodin mukaisesti kaksivärisen auton katto on maalattu tummanharmaaksi. Sisäväri tulee olemaan tummanharmaa, jolla Y20-mallisto erottuu tavallisista Yaris-malleista.

/
/
/

TOISEN SUKUPOLVEN TOYOTA SAFETY SENSE

Toyota uskoo vakaasti, että turvallisen, aidoissa liikennetilanteissa tapahtuvan liikkumisen takaamiseksi on tarpeen kehittää ihmisten, ajoneuvojen ja liikenneympäristöjen muodostamaa kokonaisuutta. On hyödynnettävä jo tapahtuneista onnettomuuksista saatu tieto ja käytettävä sitä hyväksi uusien autojen kehitystyössä. Yksi askel kohti Toyotan korkeinta tavoitetta eli täysin onnettomuusvapaata liikennettä on Toyotan toisen sukupolven Toyota Safety Sense –turvajärjestelmä.

Toyotan päivitettyyn turvallisuusratkaisuun kuuluu edelleen kamera ja tutka. Molempien tarkkuutta on parannettu siten, että toiminnallisuus ja kyky vaaratilanteiden ennakoimiseen on parempi.

Toyotan uusi turvajärjestelmä on pienempi kooltaan, joten se on helpompi tuoda tarjolle laajempaan osaan Toyota-mallistoa. Toyota Safety Sense -turvajärjestelmään kuuluu nyt kaksi päivitettyä Pre-Collision-järjestelmää (PCS), mukautuva vakionopeudensäädin, kaistavahti (LDA), liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä (RSA) sekä automaattiset kaukovalot (AHB). Näiden lisäksi mukana on entistä kehittyneempi avustava kaistavahti (LTA), joka pitää auton yhä tarkemmin oikeassa kohtaa ajokaistaa.

Pre Collision -järjestelmä
/
Mukautuva vakionopeudensäädin
/
Kaistavahti
/
Liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä
/
Automaattiset kaukovalot
/

UUSI, INNOVATIIVINEN TAPA PALVELLA LEHDISTÖÄ

Toyota otti Pariisissa käyttöön uusia innovatiivisia tapoja järjestää lehdistötilaisuuksia ja palvella lehdistöä. Perinteisen tapahtumapaikalla olevan lehdistöpisteen lisäksi Toyota tarjosi lehdistön käyttöön uudenlaisen digitaalisen tietokanavan, joka oli ja on lehdistön käytössä 24/7. Sitä pystyi hyödyntämään itse messutapahtumassa ja missä tahansa muuallakin maailmassa.

Toyotan digitaalinen lehdistökeskus on käytettävissä osoitteessa: parisms.toyota-europe.com sekä Toyota Motor Europen YouTube -kanavalla.

Lue lisää:

Evästeasetukset sivuillamme

Käytämme Toyota.fi-sivuilla evästeitä parhaan mahdollisen käyttökokemuksen takaamiseksi. Voit jatkaa sivustomme käyttöä normaalisti tai muuttaa evästeasetuksiasi. Muuta evästeasetuksiasi täältä. Jos hyväksyt evästeiden käytön, paina OK.

OK