Uudistunut Toyota Prius

Nyt nelivetona

Kaikkien hybridien edelläkävijä, Toyota Prius, ottaa seuraavan askeleensa itselataavien hybridien maailmassa uuden AWD-i -nelivetojärjestelmän avulla.

Toyota Prius, edelläkävijä jo vuodesta 1997 lähtien

Jatkaakseen edelläkävijän roolissa Prius on uudistuksensa myötä ensimmäinen Toyota-malli, jossa hyödynnetään AWD-i -nelivetojärjestelmää, joka auttaa kuljettajaa niin liikkeellelähdöissä kuin dynaamisessa ajossa. Älykkäästi ohjattu järjestelmä käyttää omaa, taka-akselille sijoitettua sähkömoottoria. Sen korkea vääntömomentti auttaa normaalisti etuvetoista autoa aina liikkeellelähdössä ja liukkaissa olosuhteissa aina 70 km/h nopeuteen asti. Takasähkömoottori on erittäin kevyt, ja sen vaikutus Prius-mallin erinomaiseen kokonaistaloudellisuuteen sekä esimerkiksi tavaratilan kokoon on hyvin pieni.

Älykkäästi ohjattu järjestelmä käyttää omaa, taka-akselille sijoitettua sähkömoottoria. Sen korkea vääntömomentti auttaa normaalisti etuvetoista autoa aina liikkeellelähdössä ja liukkaissa olosuhteissa aina 70 km/h nopeuteen asti. Takasähkömoottori on erittäin kevyt, ja sen vaikutus Prius-mallin erinomaiseen kokonaistaloudellisuuteen sekä esimerkiksi tavaratilan kokoon on hyvin pieni.

Uusi Prius erottuu massasta

Uudistuksen tärkeimmät ulkopuoliset elementit löytyvät auton keulalta sekä perästä. Keulan muotoa on nyt virtaviivaistettu ja ohuempaa terävämmät, matalat ajovalot korostavat keskeltä keulaa alkavaa, pyyhkäisevää muotoa. Auton takapään muotoilu uusine takavaloineen ei edelleenkään jätä epäselväksi, että kyseessä on Prius ja sen tehtävä on erottua massasta. Ulkoväreihin tulee kaksi lisäystä, kun syvän punainen Emotional Red sekä raikkaan sininen Aqua Breeze tulevat värivalikoimaan. Ne korostavat uutta designia 17”-kevytmetallivanteiden sekä 15”-kevytmetallivanteiden koristekapseleissa.

Sisätiloissa muutokset ovat hienovaraisia keskittyen lähinnä hienosäätämään jo olemassa olevia ominaisuuksia. Verhoilumateriaalit ovat muuttuneet entistä pehmeämmiksi korostaen korkeaa laatua. Pieniä muutoksia ovat kokeneet myös esimerkiksi langattoman latauksen alusta, jonka kokoa on kasvatettu älypuhelimien koon kasvun myötä. Tuulilasin HUD-näyttö kertoo jatkossa myös navigoinnin käännös-käännökseltä -ohjeet ja uusittu Toyota Touch 2 -mediakeskus on entistä suoraviivaisempi ja intuitiivisempi käyttää älypuhelinten käyttöön tottuneille käyttäjille.

Uudistunut Toyota Prius nähdään Euroopassa ensimmäisen kerran Brysselin autonäyttelyssä tammikuussa ja Suomeen uusi malli rantautuu maaliskuussa 2019. Suomen tuontiohjelmaan kuuluu jatkossa vain AWD-i -järjestelmällä varustettuja malleja.

Lue lisää hybrideistä

Toyota Corolla GR Sport Toyota Corolla GR Sport GR SPORT on tehty dynaamiseen ajoon. Mukautuva iskunvaimennus yhdistettynä 2.0 hybridin 184 hv:n tehoon tekee siitä Corolla-malliston urheilullisimman vaihtoehdon. Toyota-hybridien vuosi Toyota-hybridien vuosi Lämmin kiitos luottamuksesta; Toyota oli vuoden 2019 suosituin henkilöautomerkki ja kolmanneksi suosituin pakettiautomerkki. Lisäksi lähes joka toinen Suomessa rekisteröity sähköisen voimalinjan omaava ajoneuvo oli Toyota. Tutustu hybridivaihtoehtoihimme. Tutustu hybridivaihtoehtoihimme. Onko valintasi kaupunkiauto, tyylikäs Sedan vai kenties täysikokoinen maasturi? Suomen suosituimmasta hybridimallistosta löytyy sopiva vaihtoehto kaikkiin tarpeisiin. Kysy Toyota Hybridiltä Kysy Toyota Hybridiltä Toyotalla on ylivoimaisesti eniten kokemusta hybriditeknologiasta, olemmehan kehittäneet innovatiivista, itselataavaa hybriditeknologiaamme jo yli 20 vuoden ajan. Hybridimallistomme on Suomen suosituin, ja siitä löytyy vaihtoehtoja kapunkiautoista aina täysikokoiseen maasturiin. Mikset kysyisi Toyota Hybridiltä, miten se voisi helpottaa elämääsi?
Evästeasetukset sivuillamme

Käytämme Toyota.fi-sivuilla evästeitä parhaan mahdollisen käyttökokemuksen takaamiseksi. Voit jatkaa sivustomme käyttöä normaalisti tai muuttaa evästeasetuksiasi. Muuta evästeasetuksiasi täältä. Jos hyväksyt evästeiden käytön, paina OK.

OK