Uudistunut Toyota Prius

Nyt nelivetona

Kaikkien hybridien edelläkävijä, Toyota Prius, ottaa seuraavan askeleensa itselataavien hybridien maailmassa uuden AWD-i -nelivetojärjestelmän avulla.

Toyota Prius, edelläkävijä jo vuodesta 1997 lähtien

Jatkaakseen edelläkävijän roolissa Prius on uudistuksensa myötä ensimmäinen Toyota-malli, jossa hyödynnetään AWD-i -nelivetojärjestelmää, joka auttaa kuljettajaa niin liikkeellelähdöissä kuin dynaamisessa ajossa. Älykkäästi ohjattu järjestelmä käyttää omaa, taka-akselille sijoitettua sähkömoottoria. Sen korkea vääntömomentti auttaa normaalisti etuvetoista autoa aina liikkeellelähdössä ja liukkaissa olosuhteissa aina 70 km/h nopeuteen asti. Takasähkömoottori on erittäin kevyt, ja sen vaikutus Prius-mallin erinomaiseen kokonaistaloudellisuuteen sekä esimerkiksi tavaratilan kokoon on hyvin pieni.

Älykkäästi ohjattu järjestelmä käyttää omaa, taka-akselille sijoitettua sähkömoottoria. Sen korkea vääntömomentti auttaa normaalisti etuvetoista autoa aina liikkeellelähdössä ja liukkaissa olosuhteissa aina 70 km/h nopeuteen asti. Takasähkömoottori on erittäin kevyt, ja sen vaikutus Prius-mallin erinomaiseen kokonaistaloudellisuuteen sekä esimerkiksi tavaratilan kokoon on hyvin pieni.

Uusi Prius erottuu massasta

Uudistuksen tärkeimmät ulkopuoliset elementit löytyvät auton keulalta sekä perästä. Keulan muotoa on nyt virtaviivaistettu ja ohuempaa terävämmät, matalat ajovalot korostavat keskeltä keulaa alkavaa, pyyhkäisevää muotoa. Auton takapään muotoilu uusine takavaloineen ei edelleenkään jätä epäselväksi, että kyseessä on Prius ja sen tehtävä on erottua massasta. Ulkoväreihin tulee kaksi lisäystä, kun syvän punainen Emotional Red sekä raikkaan sininen Aqua Breeze tulevat värivalikoimaan. Ne korostavat uutta designia 17”-kevytmetallivanteiden sekä 15”-kevytmetallivanteiden koristekapseleissa.

Sisätiloissa muutokset ovat hienovaraisia keskittyen lähinnä hienosäätämään jo olemassa olevia ominaisuuksia. Verhoilumateriaalit ovat muuttuneet entistä pehmeämmiksi korostaen korkeaa laatua. Pieniä muutoksia ovat kokeneet myös esimerkiksi langattoman latauksen alusta, jonka kokoa on kasvatettu älypuhelimien koon kasvun myötä. Tuulilasin HUD-näyttö kertoo jatkossa myös navigoinnin käännös-käännökseltä -ohjeet ja uusittu Toyota Touch 2 -mediakeskus on entistä suoraviivaisempi ja intuitiivisempi käyttää älypuhelinten käyttöön tottuneille käyttäjille.

Uudistunut Toyota Prius nähdään Euroopassa ensimmäisen kerran Brysselin autonäyttelyssä tammikuussa ja Suomeen uusi malli rantautuu maaliskuussa 2019. Suomen tuontiohjelmaan kuuluu jatkossa vain AWD-i -järjestelmällä varustettuja malleja.

Lue lisää hybrideistä

Toyota Corolla -mallisto Toyota Corolla -mallisto Tutustu maailman suosituimpaan automalliin. Toyota Corolla -hybridit tarjoavat todellisen ajonautinnon, ja intuitiivinen teknologia sekä vakioidut turvallisuusominaisuudet tuovat mielenrauhaa tien päälle. Toyota Voimalinjavertailu Voimalinjavertailu Tiedätkö mitä eroa on kevythybridillä, itselataavalla täyshybridillä ja ladattavalla pistokehybridillä? Laadimme avuksesi voimalinjavertailun. Tutustu eri voimalinjoihin ja niiden vahvuuksiin. Toyota Hybridivalitsin Hybridivalitsin Toyotalla on automaailman pisin, yli 20 vuoden kokemus hybriditeknologiasta. Hybridimallistomme on Suomen suosituin, ja siitä löytyy vaihtoehtoja ketterästä kaupunkiautosta nelivetoiseen maasturiin. Toyota Highlander saapuu Eurooppaan Toyota Highlander saapuu Eurooppaan Toyotan suurin hybridikatumaasturi, Toyota Highlander saapuu ensimmäistä kertaa Eurooppaan. Aina itselataavana täyshybridinä tarjottava Toyota Highlander täydentää Toyotan jo ennestään laajaa SUV-mallistoa
Evästeasetukset sivuillamme

Käytämme evästeitä parhaan mahdollisen käyttökokemuksen takaamiseksi sekä hyödyntääksemme kolmansien osapuolien palveluita sivuston toiminnan parantamiseksi ja mainonnan kohdentamiseksi. Suosittelemme pitämään kaikki evästeet päällä, mutta voit tarvittaessa tehdä muutoksia asetuksiin alla olevan valinnan kautta. Lisätietoa on saatavilla evästeasetuksissa.