Toyota on edelleen maailman arvokkain autobrändi

Interbrand on julkaissut tuoreen listauksen maailman arvokkaimmista brändeistä (Best Global Brands 2020). Toyota säilytti paikkansa maailman kymmenen arvokkaimman brändin joukossa ollen sijalla 7. Toyotan markkina-arvo oli tutkimuksen tekohetkellä noin 51,5 miljardia dollaria. Lisäksi Toyota on vuoden 2020 tutkimuksen mukaan edelleen maailman arvokkain autobrändi.

Vuosi 2020 jää monien mieleen vuotena, jolloin maailmankirjat menivät sekaisin. Covid-19-pandemia on ravistellut maailmaa ennennäkemättömällä tavalla – tavalla, jonka lopulliset vaikutukset selviävät vasta ajan kuluessa. Poikkeuksellisessa tilanteessa myös brändit ovat joutuneet aivan uudenlaiseen testiin. Interbrandin mukaan vahvat brändit ovat vahvistuneet entisestään, teknologiayritysten dominoidessa maailman arvokkaimpien brändien listaa yhä selvemmin. Vahvat brändit ovat vahvoja myös kriisin hetkellä; maailman sadan arvokkaimman brändin yhteen laskettu arvo on noussut poikkeusoloissa peräti 9 %.

Interbrandin mukaan sekasorron syrjäytettyä sen, mitä olemme oppineet pitämään ”normaalina”, kuluttajat ovat entistä haavoittuvaisempia, entistä rauhattomampia ja entistä enemmän hämillään. Asiakkaiden odotukset brändejä kohtaan ovat muuttumassa aiempaa emotionaalisemmiksi ja syvemmiksi, ja maailman johtavat brändit kykenevät vastaamaan näihin odotuksiin niin yksilötasolla kuin laajemminkin. Tutkimuksesta selviää, että maailman arvokkaimpia brändejä yhdistävät etenkin johtajuus ja suunnannäyttäminen, sitouttaminen sekä se, että asiakkaat kokevat brändin itselleen merkitykselliseksi.

Autoala elää historiansa suurinta murroskautta, ja isot teknologiajätit, jotka nousevat tutkimuksen kärkisijoille, tuovat oman lisänsä alan kohtaamiin haasteisiin. Parhaiten pärjäävät autobrändit ovat jo tehneet toimintaansa sellaisia muutoksia, joiden avulla pystytään vastaamaan paremmin kuluttajien nopeasti kasvaviin vaatimuksiin.

Toyota pyrkii määrätietoisesti kohti sellaista yhteiskuntaa, joka huomioi ympäristön ja jossa liikkuminen on mahdollista kaikille. Se onkin muuttumassa autoja valmistavasta yrityksestä yritykseksi, joka tarjoaa kattavia liikkumispalveluja kaikille. Matka kohti uutta päämäärää vaatii myös uudenlaista yhteistyötä alan eri toimijoiden kanssa. Toyota onkin avannut huomattavan määrän omistamiaan patentteja vapaaseen käyttöön.

Top 10 arvokkaimmait autobrändit 2020:
  1. Toyota
  2. Mercedes-Benz
  3. BMW
  4. Honda
  5. Huyndai
  6. Tesla
  7. Ford
  8. Audi
  9. Volkswagen
  10. Porsche
/

Lue lisää:

Toyota on maailman arvokkain autobrändi jo neljättä vuotta peräkkäin. Toyota on maailman arvokkain autobrändi jo neljättä vuotta peräkkäin. Toyota on nostanut sijoitustaan maailman arvokkaimpien brändien listalla. Toyota on neljättä vuotta peräkkäin maailman arvokkain autobrändi, mutta maailman kaikkien brändien listalla Toyota on noussut sijalle kuusi. Noin 49 miljardin dollarin markkina-arvolla Toyotan sijoitus parantui kaksi sijaa eli kuudenneksi. Dollareissa yrityksen brändiarvo nousi edellisvuoteen verrattuna 16 %. Toyota-merkkihuolto ylivoimainen Tekniikan Maailman testissä. Toyota-merkkihuolto ylivoimainen Tekniikan Maailman testissä. Tekniikan Maailma vertailee säännöllisesti merkkihuoltojen ja ”yleishuoltojen” laatutasoa. Uusin vertailu löytyy numerosta 11/2015. Tulokset ovat lehden mielestä musertavia. Merkkihuollot olivat ylivertaisia tarjolla olleisiin vaihtoehtoihin verrattuna. Erityisen hyvin menestyi Toyotan merkkihuolto. Toyota on jälleen maailman arvokkain autobrändi Toyota on jälleen maailman arvokkain autobrändi Interbrand on julkaissut tuoreen listauksen maailman arvokkaimmista brändeistä (Best Global Brands 2019). Toyota oli maailman kymmenen arvokkaimman brändin joukossa sijalla 7. Lisäksi Toyota on vuoden 2019 tutkimuksen mukaan maailman arvokkain autobrändi. Toyota-hybridi on vähäpäästöisempi valinta. Toyota-hybridi on vähäpäästöisempi valinta. Hybridiautojen CO2-päästöt ovat pienemmät ja tällä on myönteinen merkitys ilmastoon ja kasvihuoneilmiöön. Toyota-hybridiautolla voi ajaa jopa yli puolet ajoajasta sähköllä, jolloin autosta ei tule lainkaan päästöjä. Hybridiauto on valinta ilmastonmuutosta vastaan.
Evästeasetukset sivuillamme

Käytämme evästeitä parhaan mahdollisen käyttökokemuksen takaamiseksi sekä hyödyntääksemme kolmansien osapuolien palveluita sivuston toiminnan parantamiseksi ja mainonnan kohdentamiseksi. Suosittelemme pitämään kaikki evästeet päällä, mutta voit tarvittaessa tehdä muutoksia asetuksiin alla olevan valinnan kautta. Lisätietoa on saatavilla evästeasetuksissa.