Toyota Geneven autonäyttelyssä 2018

Parempaa liikkuvuutta kaikille

Toyota on ollut hybriditeknologian edelläkävijä jo 20 vuoden ajan ja tänään Toyota on entistäkin sitoutuneempi tekemään autoja, jotka puhuttelevat asiakkaitamme. Uusi Auris esittelee kokonaan uuden 2.0 litraiseen bensiinimoottoriin perustuvan itselataavan hybridijärjestelmän, joka vie hybridillä ajamisen uudelle tasolle. Ajamisen hauskuus on ehdottomasti tarkoituksemme myös uudessa AYGO:ssa, jonka saa uuden keulamuotoilun ja paremman suorituskyvyn ansiosta se on entistäkin ketterämpi ajaa kaupungissa. GR Supra Racing -konsepti enteilee legendaarisen Supran paluuta.

video

Start Your Impossible

Tämän vuoden Geneven autonäyttelyssä Toyota sitoutuu entistä voimakkaammin ihmisten liikkumista edistäväksi yritykseksi. Teema on vahvasti yhteydessä olympialaisiin ja paralympialaisiin sekä Start Your Impossible -lupaukseemme. Tarkoituksemme on tehdä liikkuminen helpommaksi kolmen sähköisen ajoneuvon: CONCEPT-i, CONSEPT-i RIDE ja CONCEPT-i WALK:in avulla.

CONCEPT-i hyödyntää tekoälyä ja kehittyneitä yhteyksiä ymmärtääkseen kuljettajan tottumukset ja tavat. Sen automatisoidut ajotoiminnot tekevät matkustamisesta helpompaa, turvallisempaa ja nautinnollisempaa. CONCEPT-i RIDE on luotu henkilöille, joiden henkilökohtainen liikkumiskyky on jollain tavoin, esimerkiksi pyörätuolin vuoksi, rajoittunut. CONCEPT-i WALK on kompaktin kokoinen, mukautuva ja helposti ohjattava ajoneuvo, jonka ansiosta sillä on helppo liikkua myös jalankulkijoiden läheisyydessä.

Toyota työskentelee samanaikaisesti myös seuraavan sukupolven vetyajoneuvojen parissa, josta FINE-COMFORT RIDE on hyvä esimerkki. Tämä polttokennoajoneuvo näyttää tulevaisuuden premium-luokan sedanilta. Sen toimintasäde on 1000 kilometriä, siinä on pikatankkaus ja se on päästötön.

Seuraavan sukupolven hybridiautot

Toyota kuuntelee mielellään asiakkaidensa toiveita ja pitää niihin vastaamista äärimmäisen tärkeänä arvona. 20 vuoden edelläkävijyys hybriditekniikassa ja yli 11 miljoonaa valmistettua hybridiautoa on vain lisännyt haluamme yhä edelleen kehittää hybrideitämme siten, että ne ovat entistäkin houkuttelevampia myös uudentyyppisille asiakkaille. Sen vuoksi, uudesta Aurisista alkaen, Toyota on päättänyt tarjota tärkeimmissä malleissaan asiakkailleen kaksi erilaista hybridivoimanlähdettä: tuttu 1.8 litrainen sekä täysin uusi 2.0 litrainen moottori, joka hyödyntää täysin Toyotan uuden Toyota New Global Architecture eli TNGA-pohjaratkaisun mahdollisuudet. Se tuo mukanaan mukavuutta, jämäkkyyttä, se parantaa hallittavuutta ja se tekee ajamisen kaikilla tavoin nautinnollisemmaksi.

Uusi Auris on edeltäjäänsä verrattuna pidempi ja matalampi ja koko muotoilun ilme on entistä dynaamisempi. Myös keulan muotoilu on entistä näyttävämpi. Kaiken kaikkiaan auton pituus on kasvanut 40 mm samalla, kun sen korkeus on madaltunut 20 mm. Auto on nyt virtaviivaisempi ja näkyvyys eteenpäin on parantunut.

Entistä hauskempaa ajamista

Uusi Toyota AYGO saa maailman ensi-iltansa Geneven autonäyttelyssä 2018. Auton ilme on nyt entistäkin nuorekkaampi ja paremman suorituskyvyn ansiosta se on entistäkin hauskempi ajaa.

Malli säilyttää tunnusomaisen X-keulansa, mutta nyt keulassa siirrytään entistä vahvemmin, voimakkaampiin kolmiulotteisiin muotoihin. Uusi AYGO on suunniteltu miellyttämään erilaisten asiakasryhmien makua ja tarpeita.

Uuden AYGOn muutokset parantavat sen suorituskykyä ja ajamisen dynamiikkaa. Ajettavuus kaupungissa on entistä nautinnollisempaa ilman, että luokkansa paras polttoainetaloudellisuus olisi vaarantunut.

TOYOTA GAZOO Racing: haluamme tehdä aina vain parempia autoja

TOYOTA GAZOO Racing -tiimi tuli kilpakentille viime vuonna tarkoituksenaan sekä kilpailla moottoriurheilussa että haastaa Toyotan kehittämään yhä parempia autoja. TOYOTA GAZOO Racingin kehittämä GR Supra Racing -konsepti tuo täydellisesti esiin "ajamisen hauskuus" -teeman, joka on niin olennainen Toyotan halussa tehdä entistä parempia autoja.

Geneven autonäyttelyssä ensi-iltansa saavan GR-konseptin tarkoitus on herättää eloon Toyotan maineikkaan urheiluperinteen ylistetyimmän urheiluautomallin, Supran, nimi ja henki. Sitoutuminen legendaariseen Supra-nimeen osoittaa, että huippuluokan suorituskyky voi yhdistyä sekä kilparadalla että maantiellä. Kompaktissa kaksiovisessa GR Supra Racing Compact -autossa on perinteinen moottori edessä ja veto takana -ratkaisu sekä auton rakenteessa käytetään kaikkein kehittyneimpiä kevytmateriaaliratkaisuja.

Lue lisää:

Evästeasetukset sivuillamme

Käytämme Toyota.fi-sivuilla evästeitä parhaan mahdollisen käyttökokemuksen takaamiseksi. Voit jatkaa sivustomme käyttöä normaalisti tai muuttaa evästeasetuksiasi. Muuta evästeasetuksiasi täältä. Jos hyväksyt evästeiden käytön, paina OK.

OK